De Klanten FAST Check ©

>> De jaarlijkse APK keuring voor je bestaande klanten

De Klanten FAST Check is een geautomatiseerde vragenlijst die periodiek (bijvoorbeeld elk jaar) naar je klanten verzonden wordt. Zie het als een APK voor je klanten. Gewoon even een korte check aan de hand van vier onderdelen. Voorbeeld zien? Laat hieronder je mailadres achter en we sturen je een voorbeeld en uitleg toe.

Betrap je jezelf ook wel eens op de gedachte dat je jullie bestaande klanten verwaarloost? Dat je eigenlijk vaker contact met ze zou moeten hebben? Wees gerust. Je bent niet de enige.

Wij begrijpen het wel. We komen namelijk zelf ook uit jouw vakgebied. Dit heeft alles te maken met de waan van de dag.

De waan van de dag

Hoe ziet jouw gemiddelde werkdag er uit? Vermoedelijk wordt je geleefd door je agenda die gevuld staat met afspraken met nieuwe klanten. Vervolgens moet je ook nog eens al het werk afhandelen dat hier uit voortkomt.

Voordat je het weet is jouw werkdag al weer voorbij.

Het is dus lastig om hiernaast ook nog eens aandacht te schenken aan je bestaande klanten.

Oplossing is eenvoudig

We hebben hier een mooie oplossing voor! We noemen het de Klanten LOCK Strategie. Deze strategie helpt je om continue in contact te blijven met je bestaande klanten.

Eén van deze onderdelen is de Klanten FAST Check.

De Klanten FAST Check is een geautomatiseerde vragenlijst die elk jaar naar je klanten verzonden wordt. Zie het als een APK voor je klanten. Gewoon even een korte check aan de hand van vier onderdelen.

Wil je een voorbeeld zien van de Klanten FAST Check vragenlijst? Klik dan hier

Het versturen van zo'n jaarlijkse vragenlijst heeft een aantal voordelen:

Je bent weer even in beeld

De Klanten FAST Check is -net als de maandelijkse nieuwsbrief- weer even een contact moment met je klant.

Al deze kleine contact momenten zorgen ervoor dat je op het netvlies blijft van je klant.

Jouw klant voelt zich serieus genomen

Dit is misschien wel de belangrijkste reden. Door jaarlijks deze vragen aan je klant te stellen zorg je ervoor dat hij zich serieus genomen voelt. Een financieel adviseur die elk jaar even aan zijn klant vraagt hoe het met hem gaat. Hoe bijzonder is dat!

Je signaleert vroegtijdig problemen

Het antwoord op de vragen vertelt je veel over de financiele situatie van je klant. Hierdoor ben je in staat om vroegtijdig problemen op te sporen

Hoe eerder je een probleem signaleert, des te meer kans er is dat je het kunt oplossen.

Heeft je klant het financieel zwaar en kan de hypotheek nauwelijks betalen? Dan kun je kijken of er wellicht ergens een besparing mogelijk is.

Ook leuk: het levert extra omzet op

De vragen zetten je klant aan het denken. Misschien wil hij binnenkort wel verhuizen. Dat is een commerciële kans! Je was hier niet achter gekomen als je het hem niet gevraagd had. Het is namelijk niet vanzelfsprekend dat klanten loyaal zijn. Lees dit maar eens.

Wil je een voorbeeld zien van de Klanten FAST Check vragenlijst? Klik dan hier

👍🏻 AFM ook blij!

Met het jaarlijks toesturen van de Klanten FAST Check blijf je op de hoogte van de nazorgbehoefte van je klant. Een daar wordt de AFM wel vrolijk van.

Aan de slag?

Wil je ook aan de slag met zo'n jaarlijkse vragenlijst maar weet je niet hoe? Wij helpen je hierbij! Wij regelen hierbij alle techniek. Van uitnodiging tot herinnering tot vastlegging... alles kun je volgen in ons handige dashboard.

Probeer het zelf. Maak hier je eigen demo aan.

Wij zijn heel enthousiast!

"We zijn al een paar jaar enthousiast over de producten van Contaqt. Ze leveren doorlopend goede content voor onze website met prikkelende, duidelijke nieuwsartikelen die we ook op eenvoudige wijze in een nieuwsbrief kunnen verwerken. Het geeft ons kantoor een professionele uitstraling en helpt ook met de zorgplicht inzake nazorg."

Susan van der Graaf
De HypotheekAcademie