5 redenen waarom je 1 grote afbeelding moet vermijden

Het lijkt handig: een nieuwsbrief die bestaat uit 1 grote afbeelding. Mooi opgemaakt, zonder beperkingen en met jouw eigen lettertype. Toch kun je het beter niet doen.

5 redenen waarom je 1 grote afbeelding moet vermijden

Het lijkt handig: een nieuwsbrief die bestaat uit 1 grote afbeelding. Mooi opgemaakt, zonder beperkingen en met jouw eigen lettertype. In deze blogpost leggen wij je uit waarom je dit beter niet kunt doen.

1 > Pas op voor spam

Bij een nieuwsbrief bestaande uit 1 grote afbeelding is de kans groter om in de spam terecht te komen. Spamfilters kunnen de inhoud van de afbeelding niet controleren, wat bij een geschreven nieuwsbrief wel het geval is. Je wilt natuurlijk niet gezien worden als spammer, dus daarom kun je beter kiezen voor een geschreven tekst.

2 > Slechte deliverability

Doordat nieuwsbrieven met 1 grote afbeeldingen sneller in de spam terecht zullen komen, zul je merken dat ze ook minder goed geopend worden. Ze komen niet goed aan, dus de bounceratio gaat omhoog. Als gevolg hiervan gaat de openingsratio naar beneden. Kortom: een slechte deliverability.

3 > Beperkt klikgedrag

Als je gebruik maakt van 1 afbeelding, kun je ook maar 1 link plaatsen. Hierdoor beperk je het klikgedrag van de ontvanger, wat juist van waarde kan zijn. Klikgedrag vertelt veel over de interesse van jouw lezers.

4 > Inhoud niet zichtbaar

Om spam tegen te gaan, zijn er e-mailclients die afbeeldingen van e-mails blokken. Door deze beveiligingsinstellingen worden de afbeeldingen dus geblokkeerd of wordt de e-mail direct in de spam geplaatst. De inhoud wordt dan niet meer zichtbaar en zo kan de klant niet beoordelen wat de kwaliteit van de nieuwsbrief is.

5 > Lastig te lezen

Als de ontvanger de nieuwsbrief opent op een mobiel apparaat, dan zal de afbeelding behoorlijk verkleinen. De afbeelding is dan passend voor het scherm, maar de tekst wordt ook kleiner. Hierdoor is de nieuwsbrief dus lastiger te lezen.

Een nieuwsbrief opgebouwd uit blokken tekst met hier en daar een afbeelding is dus een beter idee. Ga voor 50-60% tekst om te zorgen dat je e-mail niet in de spam belandt.

 

Dagelijks maken ruim 400 advieskantoren gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk
    
Wij zijn heel enthousiast over Contaqt!
Susan van der Graaf
De HypotheekAcademie
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Dit wil je lezen!

Gratis boek voor Financieel Adviseurs boordevol tips:

-Leer alles over jouw online kansen
-Zo versla je Independer!
-Betere marketing met beperkt budget
-Compleet stappenplan & gratis tools
-En nog veel meer...

Download gratis
Blog artikel

3 tips voor inspirerende marketingboeken

Lees verder
Blog artikel

Besteed aandacht aan je bestaande klanten

Lees verder
Blog artikel

De leesbaarheid van een blog verbeteren

Lees verder