5 redenen waarom je 1 grote afbeelding moet vermijden

Het lijkt handig: een nieuwsbrief die bestaat uit 1 grote afbeelding. Mooi opgemaakt, zonder beperkingen en met jouw eigen lettertype. Toch kun je het beter niet doen.

5 redenen waarom je 1 grote afbeelding moet vermijden

Het lijkt handig: een nieuwsbrief die bestaat uit 1 grote afbeelding. Mooi opgemaakt, zonder beperkingen en met jouw eigen lettertype. In deze blogpost leggen wij je uit waarom je dit beter niet kunt doen.

1 > Pas op voor spam

Bij een nieuwsbrief bestaande uit 1 grote afbeelding is de kans groter om in de spam terecht te komen. Spamfilters kunnen de inhoud van de afbeelding niet controleren, wat bij een geschreven nieuwsbrief wel het geval is. Je wilt natuurlijk niet gezien worden als spammer, dus daarom kun je beter kiezen voor een geschreven tekst.

2 > Slechte deliverability

Doordat nieuwsbrieven met 1 grote afbeeldingen sneller in de spam terecht zullen komen, zul je merken dat ze ook minder goed geopend worden. Ze komen niet goed aan, dus de bounceratio gaat omhoog. Als gevolg hiervan gaat de openingsratio naar beneden. Kortom: een slechte deliverability.

3 > Beperkt klikgedrag

Als je gebruik maakt van 1 afbeelding, kun je ook maar 1 link plaatsen. Hierdoor beperk je het klikgedrag van de ontvanger, wat juist van waarde kan zijn. Klikgedrag vertelt veel over de interesse van jouw lezers.

4 > Inhoud niet zichtbaar

Om spam tegen te gaan, zijn er e-mailclients die afbeeldingen van e-mails blokken. Door deze beveiligingsinstellingen worden de afbeeldingen dus geblokkeerd of wordt de e-mail direct in de spam geplaatst. De inhoud wordt dan niet meer zichtbaar en zo kan de klant niet beoordelen wat de kwaliteit van de nieuwsbrief is.

5 > Lastig te lezen

Als de ontvanger de nieuwsbrief opent op een mobiel apparaat, dan zal de afbeelding behoorlijk verkleinen. De afbeelding is dan passend voor het scherm, maar de tekst wordt ook kleiner. Hierdoor is de nieuwsbrief dus lastiger te lezen.

Een nieuwsbrief opgebouwd uit blokken tekst met hier en daar een afbeelding is dus een beter idee. Ga voor 50-60% tekst om te zorgen dat je e-mail niet in de spam belandt.

P.s. wil je weten wat Contaqt voor jouw bedrijf kan betekenen? Plan dan eens een gratis strategiegesprek in.

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

Het geheim van bakker Henk dat Albert Heijn niet kan kopiëren

Lees verder

Waarom Tesla geen reclame maakt (en toch wachtlijsten heeft)

Lees verder

De 7-stappenformule die elke AI-prompt beter maakt

Lees verder