7 tips voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrieven
E-mail is nog altijd een van de meest krachtige manieren om leads te genereren. Maar hoe krijg je nu meer inschrijvingen op de mailinglijst? Wij geven je enkele tips.
Tip 1: zorg voor voldoende inschrijfformulieren
Een eerste vereiste om meer inschrijvers op je mailinglijst te krijgen is dat websitebezoekers zich überhaupt moeten kunnen inschrijven. Plaats daarom zoveel mogelijk inschrijfformulieren op je website. Het liefst op elke pagina. Bijvoorbeeld in een zijbalk of onderaan de pagina.
Tip 2: gebruik heldere teksten
Een van de belangrijkste onderdelen van een inschrijfformulier is de formulering van de teksten. Gebruik bijvoorbeeld niet 'Schrijf je in voor onze nieuwsbrief' maar maak het spannend zoals 'Ontvang elke maand onze hypotheek en verzekeringstips'.
Tip 3: sociaal bewijs
Heb je al veel inschrijvers op je nieuwsbrief? Vertel het dan! Toon het aantal inschrijvers op het inschrijfformulier: 'Ruim 1.000 consumenten ontvangen onze tips elke maand'.
Tip 4: verminder het aantal invulvelden
Een websitebezoeker heeft een hekel aan het invullen van formulieren op het internet. Zorg er dus voor dat je alleen het hoognodige vraagt. Een e-mailadres is natuurlijk verplicht en een voornaam kan handig zijn om de mailings te personaliseren. Je kunt op een later tijdstip alsnog de ontbrekende informatie vragen.
Tip 5: vergeet Social Media niet
Diverse Social Media kanalen bieden inmiddels de mogelijkheid om een inschrijfformulier te plaatsen. Of maak bijvoorbeeld een speciale Facebook post met een mooie afbeelding die de lezer verleidt zich in te schrijven.
Tip 6: gebruik je e-mail handtekening
Pas je e-mail sjabloon aan en plaats hier een afbeelding en/of een link naar het inschrijfformulier op je website.
Tip 7: maak het de moeite waard
Dit is de belangrijkste tip. Je vraagt iets heel persoonlijks van de websitebezoeker; zijn e-mailadres en naam. Waarom zou hij dit aan je geven? Wat krijgt hij ervoor terug? Zorg er dus voor dat hij iets waardevols krijgt als tegenprestatie voor het achterlaten van zijn gegevens. Dit kan bijvoorbeeld een handige checklist zijn of een e-book met waardevolle tips. In de Contaqt software kun je inregelen dat zo'n e-book automatisch verzonden wordt na de inschrijving.