7 tips voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrieven

E-mail is nog altijd een van de meest krachtige manieren om leads te genereren. Maar hoe krijg je nu meer inschrijvingen op de mailinglijst? Wij geven je enkele tips.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

7 tips voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrieven

E-mail is nog altijd een van de meest krachtige manieren om leads te genereren. Maar hoe krijg je nu meer inschrijvingen op de mailinglijst? Wij geven je enkele tips.

Tip 1: zorg voor voldoende inschrijfformulieren

Een eerste vereiste om meer inschrijvers op je mailinglijst te krijgen is dat websitebezoekers zich überhaupt moeten kunnen inschrijven. Plaats daarom zoveel mogelijk inschrijfformulieren op je website. Het liefst op elke pagina. Bijvoorbeeld in een zijbalk of onderaan de pagina.

Tip 2: gebruik heldere teksten

Een van de belangrijkste onderdelen van een inschrijfformulier is de formulering van de teksten. Gebruik bijvoorbeeld niet 'Schrijf je in voor onze nieuwsbrief' maar maak het spannend zoals 'Ontvang elke maand onze hypotheek en verzekeringstips'.

Tip 3: sociaal bewijs

Heb je al veel inschrijvers op je nieuwsbrief? Vertel het dan! Toon het aantal inschrijvers op het inschrijfformulier: 'Ruim 1.000 consumenten ontvangen onze tips elke maand'.

Tip 4: verminder het aantal invulvelden

Een websitebezoeker heeft een hekel aan het invullen van formulieren op het internet. Zorg er dus voor dat je alleen het hoognodige vraagt. Een e-mailadres is natuurlijk verplicht en een voornaam kan handig zijn om de mailings te personaliseren. Je kunt op een later tijdstip alsnog de ontbrekende informatie vragen.

Tip 5: vergeet Social Media niet

Diverse Social Media kanalen bieden inmiddels de mogelijkheid om een inschrijfformulier te plaatsen. Of maak bijvoorbeeld een speciale Facebook post met een mooie afbeelding die de lezer verleidt zich in te schrijven.

Tip 6: gebruik je e-mail handtekening

Pas je e-mail sjabloon aan en plaats hier een afbeelding en/of een link naar het inschrijfformulier op je website.

Tip 7: maak het de moeite waard

Dit is de belangrijkste tip. Je vraagt iets heel persoonlijks van de websitebezoeker; zijn e-mailadres en naam. Waarom zou hij dit aan je geven? Wat krijgt hij ervoor terug? Zorg er dus voor dat hij iets waardevols krijgt als tegenprestatie voor het achterlaten van zijn gegevens. Dit kan bijvoorbeeld een handige checklist zijn of een e-book met waardevolle tips. In de Contaqt software kun je inregelen dat zo'n e-book automatisch verzonden wordt na de inschrijving.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
Cliënten reageren erg enthousiast. De scan bewijst nu als zijn toegevoegde waarde.
Leen Winter
Winter Financiële Diensten

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen