De belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp

Een goed ontworpen email zorgt voor een positieve indruk bij de ontvanger en nodigt hen uit om verder te lezen. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

De belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp

Email ontwerp is een belangrijk aspect van email marketing en kan de effectiviteit van je campagnes sterk beïnvloeden. Een goed ontworpen email zorgt voor een positieve indruk bij de ontvanger en nodigt hen uit om verder te lezen. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp.

Do's van e-mail ontwerp:

  1. Gebruik een duidelijke opmaak en structuur: Maak gebruik van een simpele, overzichtelijke opmaak en structuur om je boodschap duidelijk over te brengen.
  2. Maak gebruik van aansprekende afbeeldingen: Visuele elementen kunnen de aandacht van de ontvanger trekken en hen uitnodigen om verder te lezen.
  3. Zorg voor een duidelijke call-to-action: Geef duidelijke instructies aan de ontvanger over wat je van hen verwacht, bijvoorbeeld door middel van een knop of link.

Don'ts van e-mail ontwerp:

  1. Overdrijven met kleur en lettertypen: Te veel kleur en opvallende lettertypen kunnen afleiden van de boodschap en een negatieve indruk achterlaten.
  2. Gebruik maken van te veel animaties en speciale effecten: Te veel animaties en effecten kunnen storend zijn en de aandacht afleiden van de boodschap.
  3. De email te lang maken: Langdradige en ingrijpende e-mails kunnen de aandacht van de ontvanger verliezen en hen afschrikken.

Email ontwerp is een belangrijk aspect van email marketing en kan de effectiviteit van je campagnes sterk beïnvloeden. Houd deze do's en don'ts in gedachten bij het ontwerpen van je emails om een positieve indruk te maken en de aandacht van de ontvanger vast te houden.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk
    
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Dit bespaart mij veel tijd.
Wouter Geerlig
Geerlig Financieel Advies
    
Cliënten reageren erg enthousiast. De scan bewijst nu als zijn toegevoegde waarde.
Leen Winter
Winter Financiële Diensten

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen