De belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp

Een goed ontworpen email zorgt voor een positieve indruk bij de ontvanger en nodigt hen uit om verder te lezen. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp.

De belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp

Email ontwerp is een belangrijk aspect van email marketing en kan de effectiviteit van je campagnes sterk beïnvloeden. Een goed ontworpen email zorgt voor een positieve indruk bij de ontvanger en nodigt hen uit om verder te lezen. In deze blogpost bespreken we de belangrijkste do's en don'ts van e-mail ontwerp.

Do's van e-mail ontwerp:

  1. Gebruik een duidelijke opmaak en structuur: Maak gebruik van een simpele, overzichtelijke opmaak en structuur om je boodschap duidelijk over te brengen.
  2. Maak gebruik van aansprekende afbeeldingen: Visuele elementen kunnen de aandacht van de ontvanger trekken en hen uitnodigen om verder te lezen.
  3. Zorg voor een duidelijke call-to-action: Geef duidelijke instructies aan de ontvanger over wat je van hen verwacht, bijvoorbeeld door middel van een knop of link.

Don'ts van e-mail ontwerp:

  1. Overdrijven met kleur en lettertypen: Te veel kleur en opvallende lettertypen kunnen afleiden van de boodschap en een negatieve indruk achterlaten.
  2. Gebruik maken van te veel animaties en speciale effecten: Te veel animaties en effecten kunnen storend zijn en de aandacht afleiden van de boodschap.
  3. De email te lang maken: Langdradige en ingrijpende e-mails kunnen de aandacht van de ontvanger verliezen en hen afschrikken.

Email ontwerp is een belangrijk aspect van email marketing en kan de effectiviteit van je campagnes sterk beïnvloeden. Houd deze do's en don'ts in gedachten bij het ontwerpen van je emails om een positieve indruk te maken en de aandacht van de ontvanger vast te houden.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Cliënten reageren erg enthousiast. De scan bewijst nu als zijn toegevoegde waarde.
Leen Winter
Winter Financiële Diensten
    
Contaqt is veel beter dan onze vorige aanbieder!
Roger Mordan
Roger Mordang Financieel Advies
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?