De frequentie paradox

Ken je de term ‘frequentie paradox’? Het is belangrijk om hier rekening mee te houden.⠀

De frequentie paradox

Ken je de term ‘frequentie paradox’? Het is belangrijk om hier rekening mee te houden.⠀

Onbekend

Hoe vaker ik mijn lezers mail, hoe sneller ze afhaken. Dat denk je misschien, maar het tegenovergestelde is waar. Dit blijkt uit analyse van de data die we de afgelopen 8 jaar hebben verzameld. Als je zelden een nieuwsbrief verstuurt (bijvoorbeeld 4 keer per jaar) dan zal de lezer zich jouw bedrijf minder gemakkelijk herinneren. Onbekend maakt namelijk onbemind. Het gevolg hiervan is dat je relatief gezien veel uitschrijvers krijgt. En dat wil je natuurlijk niet.

De juiste frequentie

Maar hoe vaak is dan wel gewenst? Als je regelmatig een nieuwsbrief verstuurt, dan treedt er herkenning op en zal je nieuwsbrief beter gelezen worden. Het aantal uitschrijvers is dan minder hoog omdat ze weten wat jij te bieden hebt. Uiteraard zit hier wel een maximum aan. Mail je namelijk 2 tot 3 keer per week,  dan zal je merken dat je lezers daar niet op zitten te wachten. Voor onze gebruikers (financieel dienstverleners) blijkt de optimale verzending op 2 keer per maand te liggen. Dus 1 keer in de 2 weken. Op die manier is er een goede balans tussen niet te vaak mailen en genoeg om top-of-mind te blijven.

Constant blijven

Om bij je lezers nog meer in de aandacht te blijven, is het verstandig om constant te blijven. Kies dus voor 2 vaste momenten in de maand waarop jij je nieuwsbrief zal verspreiden, bijvoorbeeld de eerste en derde vrijdag in de maand. Zo weten zij wanneer ze iets kunnen verwachten en gaan ze in het gunstigste geval er zelfs naar uit kijken.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?