De frequentie paradox

Ken je de term ‘frequentie paradox’? Het is belangrijk om hier rekening mee te houden.⠀

De frequentie paradox

Ken je de term ‘frequentie paradox’? Het is belangrijk om hier rekening mee te houden.⠀

Onbekend

Hoe vaker ik mijn lezers mail, hoe sneller ze afhaken. Dat denk je misschien, maar het tegenovergestelde is waar. Dit blijkt uit analyse van de data die we de afgelopen 8 jaar hebben verzameld. Als je zelden een nieuwsbrief verstuurt (bijvoorbeeld 4 keer per jaar) dan zal de lezer zich jouw bedrijf minder gemakkelijk herinneren. Onbekend maakt namelijk onbemind. Het gevolg hiervan is dat je relatief gezien veel uitschrijvers krijgt. En dat wil je natuurlijk niet.

De juiste frequentie

Maar hoe vaak is dan wel gewenst? Als je regelmatig een nieuwsbrief verstuurt, dan treedt er herkenning op en zal je nieuwsbrief beter gelezen worden. Het aantal uitschrijvers is dan minder hoog omdat ze weten wat jij te bieden hebt. Uiteraard zit hier wel een maximum aan. Mail je namelijk 2 tot 3 keer per week,  dan zal je merken dat je lezers daar niet op zitten te wachten. Voor onze gebruikers (financieel dienstverleners) blijkt de optimale verzending op 2 keer per maand te liggen. Dus 1 keer in de 2 weken. Op die manier is er een goede balans tussen niet te vaak mailen en genoeg om top-of-mind te blijven.

Constant blijven

Om bij je lezers nog meer in de aandacht te blijven, is het verstandig om constant te blijven. Kies dus voor 2 vaste momenten in de maand waarop jij je nieuwsbrief zal verspreiden, bijvoorbeeld de eerste en derde vrijdag in de maand. Zo weten zij wanneer ze iets kunnen verwachten en gaan ze in het gunstigste geval er zelfs naar uit kijken.

 

Dagelijks maken ruim 400 advieskantoren gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
Niels Eriks
Bloedjes & Eriks

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Dit wil je lezen!

Gratis boek voor Financieel Adviseurs boordevol tips:

-Leer alles over jouw online kansen
-Zo versla je Independer!
-Betere marketing met beperkt budget
-Compleet stappenplan & gratis tools
-En nog veel meer...

Download gratis
Blog artikel

7 tips voor meer inschrijvingen op je nieuwsbrieven

Lees verder
Blog artikel

De voordelen van een opgebouwde mailinglijst

Lees verder
Blog artikel

Nieuwsbrief versturen? Aan deze regels moet je voldoen

Lees verder