De ideale dag om een mailing te versturen: wat werkt het beste?

De ideale dag om een mailing te versturen is een vraag waar veel mensen over nadenken. Welke dag moet je kiezen?

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

De ideale dag om een mailing te versturen: wat werkt het beste?

De ideale dag om een mailing te versturen is een vraag waar veel mensen over nadenken. Ik had je graag een helder en eenvoudig antwoord gegeven op deze veelgestelde vraag, maar helaas, dat antwoord is er niet. Er is nu eenmaal niet zoiets als één perfecte dag en één perfect tijdstip om je nieuwsbrief te versturen. Stel je voor: je inbox zou ontploffen als iedereen op dit moment ging versturen! Jaarlijks wordt er een groot onderzoek gedaan. Uit de resultaten blijkt dat het bepalend is of je naar consumenten of naar je zakelijke relaties een nieuwsbrief verstuurt, en in welke branche je zit.

Experimenteren

Uit dit onderzoek blijkt dat over het algemeen de response ratio's op maandag tot vrijdag weinig verschil vertonen. Experimenteer daarom op welke dag je jouw e-mailing het beste kunt verzenden. Welke dag is voor jouw doelgroep het meest geschikt? Mogelijk krijg je meer response op de e-mailing, wanneer je deze op een andere dag verstuurt dan de meeste ondernemingen in Nederland.

Tip: zakelijke nieuwsbrieven

Bij bedrijven komt over de hele werkdag e-mail binnen. Dit betekent niet dat medewerkers te allen tijde tijd en interesse hebben voor je nieuwsbrief. Richt je op de lunchpauze of het einde van de middag, wanneer de aandacht voor het ‘echte’ werk vaak verzwakt en mensen (bewust of onbewust) meer tijd nemen voor hun e-mail. De maandagochtend of vrijdagmiddag kunnen ook geschikt zijn, maar houd er wel rekening mee dat op vrijdagmiddag mensen soms eerder vrij nemen.

Tip: nieuwsbrieven voor consumenten

Consumenten lezen hun e-mail doorgaans in hun vrije tijd (het weekend en de avonduren) en in mindere mate in de tijd van de baas. Door een nieuwsbrief te versturen aan het einde van de middag hebben mensen ‘s avonds de tijd om deze te lezen. In de baas zijn tijd worden nieuwsbrieven meestal gelezen rond de lunchpauze en aan het einde van de werkdag; dit gaat natuurlijk alleen op als je ontvangers op hun werk met een computer werken.

Het belangrijkste is regelmaat

Heb je eenmaal bewust voor een bepaalde dag en tijdstip gekozen, probeer je daar dan aan te houden. Voor je lezers is het prettig om te weten dat ze bijvoorbeeld iedere donderdagochtend of iedere eerste maandag van de maand van jou horen. In het gunstigste geval gaan je relaties erop rekenen en er zelfs naar uitkijken!

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen