De ideale dag om een mailing te versturen is een vraag waar veel mensen over nadenken. Welke dag moet je kiezen?
De ideale dag om een mailing te versturen: wat werkt het beste?
De ideale dag om een mailing te versturen is een vraag waar veel mensen over nadenken. Ik had je graag een helder en eenvoudig antwoord gegeven op deze veelgestelde vraag, maar helaas, dat antwoord is er niet. Er is nu eenmaal niet zoiets als één perfecte dag en één perfect tijdstip om je nieuwsbrief te versturen. Stel je voor: je inbox zou ontploffen als iedereen op dit moment ging versturen! Jaarlijks wordt er een groot onderzoek gedaan. Uit de resultaten blijkt dat het bepalend is of je naar consumenten of naar je zakelijke relaties een nieuwsbrief verstuurt, en in welke branche je zit.
Experimenteren
Uit dit onderzoek blijkt dat over het algemeen de response ratio's op maandag tot vrijdag weinig verschil vertonen. Experimenteer daarom op welke dag je jouw e-mailing het beste kunt verzenden. Welke dag is voor jouw doelgroep het meest geschikt? Mogelijk krijg je meer response op de e-mailing, wanneer je deze op een andere dag verstuurt dan de meeste ondernemingen in Nederland.
Tip: zakelijke nieuwsbrieven
Bij bedrijven komt over de hele werkdag e-mail binnen. Dit betekent niet dat medewerkers te allen tijde tijd en interesse hebben voor je nieuwsbrief. Richt je op de lunchpauze of het einde van de middag, wanneer de aandacht voor het ‘echte’ werk vaak verzwakt en mensen (bewust of onbewust) meer tijd nemen voor hun e-mail. De maandagochtend of vrijdagmiddag kunnen ook geschikt zijn, maar houd er wel rekening mee dat op vrijdagmiddag mensen soms eerder vrij nemen.
Tip: nieuwsbrieven voor consumenten
Consumenten lezen hun e-mail doorgaans in hun vrije tijd (het weekend en de avonduren) en in mindere mate in de tijd van de baas. Door een nieuwsbrief te versturen aan het einde van de middag hebben mensen ‘s avonds de tijd om deze te lezen. In de baas zijn tijd worden nieuwsbrieven meestal gelezen rond de lunchpauze en aan het einde van de werkdag; dit gaat natuurlijk alleen op als je ontvangers op hun werk met een computer werken.
Het belangrijkste is regelmaat
Heb je eenmaal bewust voor een bepaalde dag en tijdstip gekozen, probeer je daar dan aan te houden. Voor je lezers is het prettig om te weten dat ze bijvoorbeeld iedere donderdagochtend of iedere eerste maandag van de maand van jou horen. In het gunstigste geval gaan je relaties erop rekenen en er zelfs naar uitkijken!
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.