De leesbaarheid van een blog verbeteren

Het schrijven van een blog heeft veel voordelen, maar is je blog wel leesbaar?

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

De leesbaarheid van een blog verbeteren

Het schrijven van een blog heeft veel voordelen, maar is je blog wel leesbaar?

Leesbaarheid

Een goede blog zorgt voor geïnteresseerde (potentiële) klanten. Je wekt de interesse van de lezer en zorgt dat ze zich onderaan de blog kunnen aanmelden voor jouw nieuwsbrief. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat de leesbaarheid van je blog goed is. Het is belangrijk dat de lezer de blog goed begrijpt.

Zinslengte

Om een blog goed leesbaar te maken is het handig om te variëren in zinslengte. Het brein heeft moeite om zinnen van meer dan 25 woorden te verwerken. En daarnaast zorgen lange zinnen op een telefoon ervoor dat je snel de draad kwijt raakt. Aan de andere kant loopt een blog met alleen maar korte zinnen ook niet heel lekker, dus is afwisseling belangrijk als je de leesbaarheid van je blog wilt verhogen. Maak lange zinnen, maar knip ze af en toe ook op voor een goede variatie. Soms is één woord al genoeg.

Aantrekkelijke alinea’s

Bij het schrijven van een blog houd je rekening met de leesbaarheid op verschillende apparaten. Een lange alinea kan bijvoorbeeld onaantrekkelijk lijken op een telefoon, terwijl jij tijdens het schrijven op je laptop wel tevreden was over de lengte. Bekijk de tekst daarom altijd op meerdere apparaten en knip een alinea op als je merkt dat het scherm vol staat. De ideale lengte ligt tussen de 25 en 100 woorden per alinea.

Vaktermen

Met het gebruik van vaktermen neem je de rol aan als expert, maar begrijpen alle klanten dat wel? En specifiek potentiële klanten die nog niet overal van op de hoogte zijn. Het is belangrijk om goed te kijken wie je doelgroep is en of zij allemaal op de hoogte zijn van die vaktermen. Is dat het geval? Dan kan het juist zorgen voor extra verbinding en spreekt het ze meer aan. Maar ga daar zorgvuldig mee om want zodra je klanten je niet begrijpen gaat de leesbaarheid van je blog snel omlaag.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk
    
Ik werk al jaren met Contaqt en ben er erg blij met de heldere nieuwsbrieven die worden gemaakt voor mijn klanten!
Johan van Houwelingen
Van Houwelingen financiële diensten
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen