De voordelen van een goede welkomstmail

Een welkomstmail is meestal de eerste indruk die een (potentiële) klant van je krijgt. Het is dus belangrijk dat die goed is. Maar hoe maak je nou een goede welkomstmail?

De voordelen van een goede welkomstmail

Een welkomstmail is meestal de eerste indruk die een (potentiële) klant van je krijgt. Het is dus belangrijk dat die goed is. Maar hoe maak je nou een goede welkomstmail?

Waarom een welkomstmail?

Zodra iemand zich inschrijft voor jouw mailinglijst heb je de mogelijkheid om een eerste welkomstmail als bedankje te sturen. Wist je dat zo’n welkomstmail de best gelezen e-mail is die je ooit verstuurt naar je leads of klanten? Volgens een van ’s werelds populairste marketingplatformen, zijn welkomstmails met een openingspercentage van 50%, maar liefst 86% succesvoller dan alle andere e-mailings.

Maak het persoonlijk

Je kunt van je welkomstmail een mooi contactmoment maken. Gebruik je fantasie en wees creatief. Vertel de ontvanger meteen in je eerste mail wat voor moois hem of haar te wachten staat. Krijgt hij bijvoorbeeld iedere week een handige tip? Of één keer in de maand een nieuwsbrief tjokvol waardevolle informatie? Maak direct duidelijk hoeveel toegevoegde waarde jouw mailings hebben.

Ook kun je jezelf en jouw producten bijvoorbeeld even voorstellen. Persoonlijk maken is altijd goed. Wees niet bang om de tekst te schrijven alsof je direct met diegene in gesprek bent. Je kunt zelfs een foto van jezelf toevoegen, dan weten ze direct met wie ze “spreken”. Of ga nog een stapje verder: bied je nieuwe abonnee een checklist, e-book of speciale korting aan!

Afzender en onderwerpregel

Of de ontvanger de mail daadwerkelijk gaat openen hangt in eerst instantie af van de onderwerpregel en naam van de afzender. Schrijf een pakkende onderwerpregel en voeg eventueel enkele symbolen toe om op te vallen. Ook de naam van de afzender moet aansluiten op de inhoud van de mail. Ga dus niet voor een nietszeggende naam, als je een persoonlijke welkomstmail hebt opgesteld.

Al deze factoren zorgen ervoor dat je een goede welkomstmail kunt versturen. Maar hou het daar niet bij. Iedere mail is een contactmoment met de klant, waarmee je vertrouwen kunt opbouwen. Breng je klanten op de hoogte van blogartikelen, relevante weetjes en mooie aanbiedingen.  

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice
    
We merken een goede response door de diverse acties die opgestart worden vanuit de module.
Gabri Hessels
Noventas Verzekeringen

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?