Gebruik geen ‘no-reply’ mailadres als je nieuwsbrieven gaat versturen
(Commerciële) nieuwsbrieven versturen vanaf een ‘no-reply’ adres, is dat wel verstandig?
‘No reply’
Helaas zien we het nog regelmatig gebeuren. Bij het versturen van nieuwsbrieven wordt als afzender een 'no-reply' mailadres gebruikt. Dit is een mailadres dat feitelijk nergens heen gaat als de ontvanger een mailtje wil terugsturen (replyen). En dat is een gemiste kans…
Onbereikbaar
Door gebruik te maken van een no-reply mailadres, kan de ontvanger niet reageren. Sterker nog, de mail die ze sturen komt keihard en niet afgeleverd weer terug. En dat terwijl het zomaar eens een commerciële kans zou kunnen opleveren. Zonde, want een dialoog met een potentiële klant is een mooie manier om te zorgen voor binding met jouw bedrijf.
Gemiste kans
Verwacht daarnaast ook niet dat de ontvanger vervolgens de moeite gaat nemen om een werkend mailadres van jou te achterhalen en alsnog dat mailtje daar naar toe gaat sturen. Dat is wel erg veel gevraagd. Vaak laat de ontvanger het er simpelweg bij zitten. Deze commerciële kans ben je misgelopen.
Hoe dan wel?
Het best is om een mailadres te gebruiken met een echte naam of de naam van je bedrijf. Dat schept vertrouwen, maar verlaagt ook de drempel om te reageren. Daarnaast kan de klant het adres opslaan en makkelijk terug vinden bij vragen of behoefte aan contact. Zo leent de nieuwsbrief zich goed voor tweerichtingsverkeer.