(Commerciële) nieuwsbrieven versturen vanaf een ‘no-reply’ adres, is dat wel verstandig?
Gebruik geen ‘no-reply’ mailadres als je nieuwsbrieven gaat versturen
(Commerciële) nieuwsbrieven versturen vanaf een ‘no-reply’ adres, is dat wel verstandig?
‘No reply’
Helaas zien we het nog regelmatig gebeuren. Bij het versturen van nieuwsbrieven wordt als afzender een 'no-reply' mailadres gebruikt. Dit is een mailadres dat feitelijk nergens heen gaat als de ontvanger een mailtje wil terugsturen (replyen). En dat is een gemiste kans…
Onbereikbaar
Door gebruik te maken van een no-reply mailadres, kan de ontvanger niet reageren. Sterker nog, de mail die ze sturen komt keihard en niet afgeleverd weer terug. En dat terwijl het zomaar eens een commerciële kans zou kunnen opleveren. Zonde, want een dialoog met een potentiële klant is een mooie manier om te zorgen voor binding met jouw bedrijf.
Gemiste kans
Verwacht daarnaast ook niet dat de ontvanger vervolgens de moeite gaat nemen om een werkend mailadres van jou te achterhalen en alsnog dat mailtje daar naar toe gaat sturen. Dat is wel erg veel gevraagd. Vaak laat de ontvanger het er simpelweg bij zitten. Deze commerciële kans ben je misgelopen.
Hoe dan wel?
Het best is om een mailadres te gebruiken met een echte naam of de naam van je bedrijf. Dat schept vertrouwen, maar verlaagt ook de drempel om te reageren. Daarnaast kan de klant het adres opslaan en makkelijk terug vinden bij vragen of behoefte aan contact. Zo leent de nieuwsbrief zich goed voor tweerichtingsverkeer.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.