Gebruik geen ‘no-reply’ mailadres als je nieuwsbrieven gaat versturen

(Commerciële) nieuwsbrieven versturen vanaf een ‘no-reply’ adres, is dat wel verstandig?

Gebruik geen ‘no-reply’ mailadres als je nieuwsbrieven gaat versturen

(Commerciële) nieuwsbrieven versturen vanaf een ‘no-reply’ adres, is dat wel verstandig?

‘No reply’

Helaas zien we het nog regelmatig gebeuren. Bij het versturen van nieuwsbrieven wordt als afzender een 'no-reply' mailadres gebruikt. Dit is een mailadres dat feitelijk nergens heen gaat als de ontvanger een mailtje wil terugsturen (replyen). En dat is een gemiste kans…

Onbereikbaar

Door gebruik te maken van een no-reply mailadres, kan de ontvanger niet reageren. Sterker nog, de mail die ze sturen komt keihard en niet afgeleverd weer terug. En dat terwijl het zomaar eens een commerciële kans zou kunnen opleveren. Zonde, want een dialoog met een potentiële klant is een mooie manier om te zorgen voor binding met jouw bedrijf.

Gemiste kans

Verwacht daarnaast ook niet dat de ontvanger vervolgens de moeite gaat nemen om een werkend mailadres van jou te achterhalen en alsnog dat mailtje daar naar toe gaat sturen. Dat is wel erg veel gevraagd. Vaak laat de ontvanger het er simpelweg bij zitten. Deze commerciële kans ben je misgelopen.

Hoe dan wel?

Het best is om een mailadres te gebruiken met een echte naam of de naam van je bedrijf. Dat schept vertrouwen, maar verlaagt ook de drempel om te reageren. Daarnaast kan de klant het adres opslaan en makkelijk terug vinden bij vragen of behoefte aan contact. Zo leent de nieuwsbrief zich goed voor tweerichtingsverkeer.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën
    
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Dit bespaart mij veel tijd.
Wouter Geerlig
Geerlig Financieel Advies
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?