Het gebruik van symbolen in de onderwerpregel

Het versturen van een e-mail is een efficiënt middel om je klanten te bereiken. Niet gek dus dat de inbox van je ontvanger steeds voller raakt, want je bent niet de enige. Maar hoe val je op?

Het gebruik van symbolen in de onderwerpregel

Het versturen van een e-mail is een efficiënt middel om je klanten te bereiken. Niet gek dus dat de inbox van je ontvanger steeds voller raakt, want je bent niet de enige. Maar hoe val je op?

Waarvoor kun je symbolen gebruiken?

Je hebt het vast wel eens voorbij zien komen. Mails met tekens of symbolen in de onderwerpregel. Een goede manier om de aandacht te trekken in een drukke inbox. Een symbool wordt vaak gebruikt als aanvulling op de korte tekst die te zien is voordat je de mail opent.

🤩 De laagste hypotheekrente sinds jaren

Dankzij dit symbool valt het oog van jouw ontvanger direct op de e-mail. Je wekt nieuwsgierigheid op naar de inhoud en de betekenis van deze korte zin. Het gebruik van een symbool kan dus helpen bij het verhogen van je e-mail open rate.

Waar moet je op letten?

Symbolen vervangen geen woorden. Zorg er dus voor dat je een symbool altijd als aanvulling op de zin gebruikt. Kies de juiste symbolen bij het onderwerp van de e-mail. Weet je zeker dat het symbool de zin aanvult? Pas het alleen dan toe, want overbodig gebruik kan averechts werken.

Testen voor gebruik

Niet alle e-mailprogramma’s laten de symbolen op dezelfde manier zien. Het is dus belangrijk dat je goed test of de tekens wel correct getoond worden in de onderwerpregel. Dit kun je doen door een testmail naar jezelf te sturen. Open deze in verschillenden e-mailprogramma’s en bekijk of de symbolen zichtbaar zijn. Zorg er wel voor dat het symbool wat je gebruikt erkend is, bijvoorbeeld de symbolen die in Unicode-taal geschreven zijn.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Wij zijn heel enthousiast over Contaqt!
Susan van der Graaf
De HypotheekAcademie
    
Werken met Contaqt levert zelfs nieuwe klanten op!
Pieter Oorlog
Foreburgh Financiële Planning

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?