Wil je dat je e-mails vaker geopend worden? Beter gelezen worden? Zorg dan voor een pakkende titel!
Hoe kies je een pakkende titel?
Wil je dat je e-mails vaker geopend worden? Beter gelezen worden? Zorg dan voor een pakkende titel!
Bij een titel draait het dus om de lezer.
Toch worden veel titels en koppen gemaakt vanuit de schrijver. Bekijk de onderwerpen van de e-mails in je inbox maar eens. Hier een paar voorbeelden uit de mijne: "Stadsgehoorzaal nieuwsbrief | februari", "Het laatste accountancy nieuws", "Marketcircle blog". De kans dat deze nieuwsbrieven direct in de prullenbak belanden is groot. Deze titels zeggen niets over de inhoud van de e-mail.
What's in it for me?
Een veelgestelde vraag van lezers, geïnteresseerden of (potentiële) klanten is: “Wat levert het mij op?”
Geef de lezer een reden waarom ze naar jou moeten luisteren; waarom ze juist jouw artikel moeten lezen. Als de titel geen voordeel oplevert voor de lezer, waarom zou hij of zij het artikel dan lezen?
Een voorbeeld van een goede titel die de lezer wat oplevert: "Bespaar honderden euro's met deze fiscale tips", "Wat jij nog niet wist over zoekmachine optimalisatie".
Getallen doen het altijd goed.
Als je een getal gebruikt in je titel, dan trek je al snel de aandacht van een lezer. Een getal in een titel roept al vrij snel de gedachte ‘dit bericht is belangrijk’ op. Getallen als cijfers werken beter dan getallen die gespeld zijn als woorden: “7 Manieren om je inbox beter te beheren”, “10 Tips voor het schrijven van een goed artikel”..
Personaliseer onderwerpregel
Weet je de voornaam van de lezer? gebruik hem dan! Zet hem niet alleen in de e-mail zelf, maar gebruik het ook in de onderwerp regel zoals: "Wil je weten hoe je de perfecte titel schrijft Theo?"
E-mail snippet
De meeste e-mailprogramma's tonen naast het onderwerp ook de eerste regel van de e-mail. Dit wordt ook wel een snippet of pre-header genoemd en is de bovenste regel in je e-mail. Vaak zie je hier staan: “Bekijk hier de online versie”. Deze e-mail snippet kun je dus ook goed inzetten om je onderwerpregel te versterken.
Short tips!
Heb je geen inspiratie dan geven we je hierbij nog 4 korte tips:
Houd de nieuwsbrieven van concurrenten in de gaten. Zij zitten in dezelfde branche, hebben ruwweg dezelfde doelgroep: wat doen zij met hun onderwerpregels? Wat kun je van hen leren, wat doen ze wel of niet goed?
Gebruik humor, houd het luchtig. Een grapje, een spreekwoord of gezegde: het ontwapent de kritische lezer en brengt verlichting.
Lees de krantenkoppen en nieuwssite-titels. Niet voor inspiratie over actualiteiten, maar over hoe je mensen verleidt om door te lezen. Redacties doen al tientallen jaren dit werk, leer van hen hoe je een prikkelende onderwerpregel bedenkt.
Mocht je echt geen inspiratie hebben, zet de onderwerp(en) van de e-mail in de onderwerpregel. Het heet niet voor niets een onderwerpregel!
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.