Je online marketingfunnel is geen wondermiddel

Met een goede marketingfunnel ben je er nog niet. Je wilt je potentiële klant continu in beeld hebben, zodat je in de juiste fase in actie kunt komen.

Je online marketingfunnel is geen wondermiddel

Op de automatische piloot vrachten nieuwe klanten binnenhalen, wie wil dat nou niet? Als je de gemiddelde online marketeer mag geloven, richt je één funnel op je website in en leun je achterover. Wat er vervolgens gebeurt, is pure magie… of eigenlijk een sprookje. Want online marketingfunnels werken nou eenmaal niet op deze manier. Helaas.

Wat is een online marketingfunnel?

De denkbeeldige trechter waarbij je websitebezoekers opwarmt tot ze uiteindelijk jouw product of dienst kopen, noemen we een marketingfunnel. De marketingfunnel bestaat uit verschillende fases. Iedere fase vraagt om andere acties om bezoekers naar de volgende fase te loodsen.

Om je funnel goed in te kunnen richten, is het van belang dat je de customer journey, het pad dat jouw potentiële klant aflegt voor hij echt jouw klant wordt, goed in kaart brengt:

  • Wie is jouw ideale klant?
  • Op welk moment zoekt hij naar welke informatie?
  • Voor welke prikkels is hij op dat moment gevoelig?

Als je het goed aanpakt, vormt deze customer journey de rode draad in jouw marketingfunnel en bepaal je zo welke marketingmiddelen je op welk moment inzet.

De realiteit over online marketingfunnels

Dus, nee: na het inrichten van één funnel achterover leunen en wachten op hordes nieuwe klanten zit er helaas niet in. De realiteit is namelijk dat een customer journey vaak meerdere funnels beslaat. Vrijwel niemand doorloopt een funnel in één keer of snel achter elkaar. Het duurt vaak maanden of jaren voordat een willekeurige websitebezoeker overgaat tot het kopen van jouw product.

Betekent dat dan dat je het hele idee van online marketingfunnels beter kunt vergeten?

Nee hoor, online marketingfunnels werken zeker. Als je ze goed inricht én optimaal benut. Aangezien jij jouw potentiële klanten het beste kent, weet je precies hoe je ze in ieder stadium van hun customer journey het best kan benaderen.

Bouw je funnels en kom in actie!

De grootste uitdaging zit dan ook niet in het maken van de marketingfunnels zelf, maar in het in beeld houden van je potentiële bezoekers. Als jij je bezoekers continu in beeld hebt, is het makkelijker om op precies het juiste moment in actie te komen. Met onze software-oplossing ontwerp en bouw je zelf de online marketingfunnels voor je website. Vervolgens sla je iedere activiteit per potentiële klant op en kun je je bezoeker op deze manier gedurende een lange periode volgen.

Meer weten?

Wil je meer weten over het inzetten van online marketing funnels? Of onze marketingmodule?

Laten we dan eens vrijblijvend brainstormen. Klik hier om een telefonische afspraak in te plannen.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Alle nieuwsbrieven zijn kant-en-klaar. Ideaal!
Ricardo Piga
Unico Finance
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?