Je welkomstmail zit bomvol kansen!

Je welkomstmail is de best gelezen e-mail die je ooit naar je klanten stuurt. Maak hier dus optimaal gebruik van. Lees hier hoe je dat doet »

Je welkomstmail zit bomvol kansen!

Wist je dat de welkomstmail de best gelezen e-mail is die je ooit verstuurt naar je leads of klanten? Volgens een van ’s werelds populairste marketingplatformen, zijn welkomstmails met een openingspercentage van 50%, maar liefst 86% succesvoller dan alle andere e-mailings.

Benut de kansen van een welkomstmail

Je kunt van je welkomstmail een mooi contactmoment maken. Gebruik je fantasie en wees creatief. Vertel de ontvanger meteen in je eerste mail wat voor moois hem of haar te wachten staat. Krijgt hij bijvoorbeeld iedere week een handige tip? Of één keer in de maand een nieuwsbrief tjokvol waardevolle informatie? Maak direct duidelijk hoeveel toegevoegde waarde jouw mailings hebben.

Ook kun je jezelf en jouw producten bijvoorbeeld even voorstellen. Persoonlijk maken is altijd goed. Wees niet bang om de tekst te schrijven alsof je direct met diegene in gesprek bent. Je kunt zelfs een foto van jezelf toevoegen, dan weten ze direct met wie ze “spreken”. Of ga nog een stapje verder: bied je nieuwe abonnee een checklist, e-book of speciale korting aan!

Stop niet na één e-mail

Klaar is Kees, zou je kunnen denken. Je doet niets meer tot de eerste automatische e-mailing. Maar je kunt er nog meer uithalen. Want iedere e-mail is een contactmoment met je klant, waarin je kunt bouwen aan vertrouwen en je gunfactor als merk. Zo’n reeks kan er als volgt uitzien:

  • E-mail 1: direct na het inschrijven op de mailinglijst
  • E-mail 2: 3 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 3: 8 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 4: 15 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 5: 30 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 6: 45 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 7: 60 dagen na de eerste mail versturen

Je hoeft natuurlijk geen zeven welkomstmails te sturen. Let er bij het schrijven van deze reeks op dat iedere mail waarde toevoegt voor je ontvanger. Deel je kennis in de vorm van bijvoorbeeld relevante blogartikelen, interessante weetjes, mooie aanbiedingen. Weet ook wanneer je moet stoppen: dat is wanneer je via deze reeks geen waarde meer toe kan voegen voor je lead.

Weet jij al hoe je gebruik gaat maken van je welkomstmail?

Loop je na het lezen van dit artikel over van de ideeën voor jouw dubbele opt-in en je welkomstserie? Ga dan lekker aan de slag.

Heb je hulp nodig bij het inrichten van je automatische welkomst-serie? Neem dan contact op met onze support afdeling.

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

De €25.000 fout die 9 van de 10 adviseurs maken

Lees verder

Van volger naar klant: zo zet je social media in voor je mailinglijst

Lees verder

Hoe je met blogs en nieuwsbrieven extra omzet uit bestaande klanten haalt

Lees verder