Je welkomstmail zit bomvol kansen!

Je welkomstmail is de best gelezen e-mail die je ooit naar je klanten stuurt. Maak hier dus optimaal gebruik van. Lees hier hoe je dat doet »

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Je welkomstmail zit bomvol kansen!

Wist je dat de welkomstmail de best gelezen e-mail is die je ooit verstuurt naar je leads of klanten? Volgens een van ’s werelds populairste marketingplatformen, zijn welkomstmails met een openingspercentage van 50%, maar liefst 86% succesvoller dan alle andere e-mailings.

Benut de kansen van een welkomstmail

Je kunt van je welkomstmail een mooi contactmoment maken. Gebruik je fantasie en wees creatief. Vertel de ontvanger meteen in je eerste mail wat voor moois hem of haar te wachten staat. Krijgt hij bijvoorbeeld iedere week een handige tip? Of één keer in de maand een nieuwsbrief tjokvol waardevolle informatie? Maak direct duidelijk hoeveel toegevoegde waarde jouw mailings hebben.

Ook kun je jezelf en jouw producten bijvoorbeeld even voorstellen. Persoonlijk maken is altijd goed. Wees niet bang om de tekst te schrijven alsof je direct met diegene in gesprek bent. Je kunt zelfs een foto van jezelf toevoegen, dan weten ze direct met wie ze “spreken”. Of ga nog een stapje verder: bied je nieuwe abonnee een checklist, e-book of speciale korting aan!

Stop niet na één e-mail

Klaar is Kees, zou je kunnen denken. Je doet niets meer tot de eerste automatische e-mailing. Maar je kunt er nog meer uithalen. Want iedere e-mail is een contactmoment met je klant, waarin je kunt bouwen aan vertrouwen en je gunfactor als merk. Zo’n reeks kan er als volgt uitzien:

  • E-mail 1: direct na het inschrijven op de mailinglijst
  • E-mail 2: 3 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 3: 8 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 4: 15 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 5: 30 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 6: 45 dagen na de eerste mail versturen
  • E-mail 7: 60 dagen na de eerste mail versturen

Je hoeft natuurlijk geen zeven welkomstmails te sturen. Let er bij het schrijven van deze reeks op dat iedere mail waarde toevoegt voor je ontvanger. Deel je kennis in de vorm van bijvoorbeeld relevante blogartikelen, interessante weetjes, mooie aanbiedingen. Weet ook wanneer je moet stoppen: dat is wanneer je via deze reeks geen waarde meer toe kan voegen voor je lead.

Weet jij al hoe je gebruik gaat maken van je welkomstmail?

Loop je na het lezen van dit artikel over van de ideeën voor jouw dubbele opt-in en je welkomstserie? Ga dan lekker aan de slag.

Heb je hulp nodig bij het inrichten van je automatische welkomst-serie? Neem dan contact op met onze support afdeling.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Werken met Contaqt levert zelfs nieuwe klanten op!
Pieter Oorlog
Foreburgh Financiële Planning
    
We merken een goede response door de diverse acties die opgestart worden vanuit de module.
Gabri Hessels
Noventas Verzekeringen

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen