Jij bent het meest onderschatte onderdeel van je marketingfunnel

Marketingfunnels zijn onmisbaar op je website. Maar wist jij dat er één onderdeel is dat vaak onderschat en vergeten wordt?

Jij bent het meest onderschatte onderdeel van je marketingfunnel

Goede marketingfunnels zijn onmisbaar op je website. Tenminste, als jij je website wil gebruiken als leadgenerator. Ben je daar helemaal niet mee bezig en zie je je website alleen als een online visitekaartje? Dan is dit blog niet voor jou.

In deze blog gaan we het hebben over het meest onderbelichte, en vaak vergeten, onderdeel van de online marketingfunnel.

Ieder voordeel heeft zijn nadeel

Goed ingerichte marketingfunnels nemen je veel werk uit handen. Want ja, alles is geautomatiseerd en je hebt er, nadat je ze hebt ingesteld, nauwelijks omkijken meer naar. Daar zit ook meteen het allergrootste nadeel van een marketingfunnel. Je ‘duwt’ zoveel mogelijk bezoekers door je marketingfunnel en hoopt dat alle leads, potentiële klanten die hun contactgegevens aan jou toevertrouwd hebben, eruit worden gefilterd. Doordat al je marketingactiviteiten geautomatiseerd zijn, wordt het al snel onpersoonlijk.

Het meest onderschatte deel van je marketingfunnel…

Herkenbaar? Jij bent misschien wel het belangrijkste onderdeel van je marketingfunnel en dat vergeten we nog wel eens. Maar wist je dat je je conversiepercentage, het aantal leads dat uiteindelijk echt jouw klant wordt, enorm kan verhogen door af en toe eens wat menselijke aandacht aan je toekomstige klant te besteden?

Dat hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, trouwens. Bel gewoon eens, schrijf een persoonlijke mail of feliciteer je lead met zijn verjaardag. Mail hem de update van dat whitepaper of e-book dat hij een poosje geleden op je website gedownload heeft. Stuur een kaartje of een bloemetje; de mogelijkheden zijn eindeloos. Wedden dat je je conversiepercentage ziet stijgen wanneer je deze persoonlijke marketingactiviteiten goed timet?

Timing is alles

Wanneer je je lead continu in beeld hebt, weet je ook wanneer een persoonlijke marketingactie het meest zinvol is. Heb je nog moeite om je potentiële klant in beeld te houden, kun je natuurlijk overwegen om onze software in te zetten. Die geeft jou een seintje wanneer je lead ‘rijp’ is, Maar hoe je het ook aanpakt: Zorg als de wiedeweerga voor een personal touch in je marketingfunnel en zie wat het met je conversie doet!