Ontdek de ideale verzendfrequentie voor jouw nieuwsbrief. Leer van onderzoek naar e-mailmarketing en krijg praktische tips om de juiste balans te vinden voor jouw doelgroep.
Je wilt je klanten op de hoogte houden, maar niet overspoelen met e-mails. Hoe vaak moet je dan je nieuwsbrief versturen? Eens per week? Eens per maand? In deze blog duiken we in het onderzoek naar verzendfrequenties en helpen we je de perfecte balans te vinden voor jouw doelgroep. Lees verder en ontdek hoe je je klanten blij houdt zonder ze te overweldigen!
Je kent het wel: je wilt contact houden met je klanten, maar bang zijn om te veel te mailen. Laten we eens kijken hoe je de juiste balans vindt.
Verschillende onderzoeken hebben gekeken naar de ideale verzendfrequentie voor nieuwsbrieven. Hier zijn enkele interessante bevindingen:
Maar let op: dit zijn algemene cijfers. Jouw doelgroep kan andere voorkeuren hebben!
Tip: uit onze data (die we al ruim 10 jaar hebben verzameld voor 450+ gebruikers) blijkt dat elke 2 weken of 1 x per maand een goede frequentie is.
Er zijn momenten waarop je de frequentie kunt opvoeren:
Onthoud: het gaat niet om hoe vaak je mailt, maar om de waarde die je biedt. Één geweldige mail per maand is beter dan vier middelmatige mails per week.
Klaar om je perfecte ritme te vinden?
Wil je zeker weten dat je de juiste balans vindt in je e-mailmarketing? Met onze nieuwsbriefmodule krijg je niet alleen geweldige content, maar ook advies over de beste verzendfrequentie voor jouw specifieke doelgroep.
Benieuwd hoe wij jou kunnen helpen om het perfecte ritme te vinden voor jouw nieuwsbrieven? Check onze nieuwsbriefmodule en ontdek hoe makkelijk het kan zijn!
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.