Voorkom een schadeclaim

Wees voorzichtig met artikelen kopiëren en plakken die je vindt op het internet. Voorkom een fikse schadeclaim.

Is bronvermelding altijd noodzakelijk?

Om je website actueel te houden kun je natuurlijk met enige regelmatig nieuwsartikelen plaatsen. Er gebeurt genoeg, dus er is altijd wel iets te melden aan je klant. Maar waarom zou je het wiel zelf opnieuw uitvinden? er zijn toch immers genoeg websites die als bron kunnen dienen?

Even rondneuzen op nu.nl dus, een mooi artikel uitzoeken. Vervolgens kopiëren en plakken op je eigen website. Klaar is kees. Je website is weer voorzien van een nuttig artikel voor je klant.

Bronvermelding

Natuurlijk begrijp je zelf ook dat je niet zomaar een artikel mag kopiëren en plakken. Je hebt dus onderaan het artikel keurig de bron vermeld met zelfs nog een link naar het originele artikel. Volkomen legaal. Toch?

Let op!

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is alleen de bron vermelden niet voldoende.

De Nederlandse wetgeving is hierover volstrekt duidelijk. Als je een tekst in zijn geheel overneemt, of een foto gebruikt, zonder toestemming van de maker, is dat met of zonder bronvermelding inbreuk op auteursrecht.

Toestemming vragen

Wil je het artikel toch gebruiken, vraag dan schriftelijk toestemming aan de auteur. Afhankelijk van de situatie zul je deze toestemming wel of niet krijgen, of zul je moeten betalen voor het gebruik. Je kunt hier per artikel afspraken over maken.

Schadeclaim

Plaats je toch een artikel zonder toestemming? dan kun je vroeg of laat een schadeclaim verwachten. Met name de grotere bedrijven maken gebruik van slimme software welke websites doorzoekt op content (text of foto's) waarvan zij het auteursrecht bezitten. Wanneer deze content is gevonden dan kun je een gepeperde rekening verwachten...

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Werken met Contaqt levert zelfs nieuwe klanten op!
Pieter Oorlog
Foreburgh Financiële Planning
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?