Denk je dat je klanten geen zin hebben in nóg een nieuwsbrief? Think again! Uit onderzoek blijkt dat mensen juist graag op de hoogte blijven van bedrijven waar ze een band mee hebben. Maar hoe zorg je er nou voor dat jouw nieuwsbrief met open armen wordt ontvangen? We leggen het je uit!
Wat willen je klanten echt?
Je klanten zitten misschien niet te wachten op een volle inbox, maar ze willen wel:
- Op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen
- Exclusieve aanbiedingen krijgen
- Handige tips en tricks ontvangen
- Het gevoel hebben dat ze 'erbij horen'
Zo maak je je klanten blij met je nieuwsbrief
- Geef waardevolle content Deel informatie waar je klanten echt iets aan hebben. Denk aan tips over hypotheken, uitleg over nieuwe verzekeringen of handige weetjes over financiën.
- Wees persoonlijk Gebruik de naam van je klant en pas de inhoud aan op hun interesses.
- Timing is alles Verstuur je nieuwsbrief op een moment dat je klanten er tijd voor hebben. Experimenteer met verschillende verzendtijden.
- Maak het visueel aantrekkelijk Een overzichtelijke layout en mooie beelden maken je nieuwsbrief fijner om te lezen.
- Bied exclusiviteit Geef je nieuwsbrieflezers iets wat anderen niet krijgen. Dat kan een aanbieding zijn, maar ook eerder toegang tot nieuwe diensten.
Inzicht: De kracht van consistentie
Het geheim van een succesvolle nieuwsbrief? Consistentie! Door regelmatig waardevolle content te sturen, bouw je een band op met je klanten. Ze gaan uitkijken naar jouw mailtje in hun inbox.
Aan de slag!
Klaar om je klanten blij te maken met je nieuwsbrief? Met onze nieuwsbriefmodule maak je in een handomdraai professionele mails die je klanten echt willen lezen. Je krijgt kant-en-klare content, afgestemd op jouw branche. Zo houd je makkelijk contact met je klanten, zonder dat het je veel tijd kost.
Nieuwsgierig? Check onze nieuwsbriefmodule en ontdek hoe makkelijk het kan zijn!
P.s. wil je weten wat Contaqt voor jouw bedrijf kan betekenen? Plan dan eens een gratis strategiegesprek in.