Waarom je nooit meer een 'no-reply' mailadres moet gebruiken voor je nieuwsbrief

Introductie: Weet je waarom het een slecht idee is om een 'no-reply' mailadres te gebruiken voor je nieuwsbrief? Lees verder voor het antwoord.

We hebben het allemaal weleens meegemaakt: je ontvangt een nieuwsbrief waar je graag op wilt reageren, maar je ziet dat de afzender een ‘no-reply’ mailadres heeft gebruikt. Dat betekent dat je geen antwoord kunt krijgen op je vraag of opmerking. Maar wist je dat dit ook voor bedrijven een gemiste kans kan zijn?

Wat is een ‘no-reply’ mailadres?

Een ‘no-reply’ mailadres is een adres dat je gebruikt om e-mails te versturen waar je geen antwoord op verwacht. Als ontvanger kun je niet rechtstreeks antwoorden op dit adres, omdat de e-mails niet worden afgeleverd. Het idee hierachter is dat bedrijven zo geen tijd en moeite hoeven te steken in het beantwoorden van e-mails die niet relevant zijn voor hun bedrijfsvoering.

Waarom is het gebruik van een ‘no-reply’ mailadres niet slim?

Als je een nieuwsbrief verstuurt vanaf een ‘no-reply’ adres, maak je het voor ontvangers moeilijker om contact met je op te nemen. Als iemand een vraag heeft over je producten of diensten, moet diegene extra moeite doen om een werkend mailadres van jouw bedrijf te vinden. En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zullen daar niet veel zin in hebben. Het gevolg: een gemiste kans om in contact te komen met je doelgroep.

Een dialoog is goed voor de binding met je klant

Door juist wel een mailadres te gebruiken waar ontvangers wel op kunnen reageren, geef je hen de mogelijkheid om vragen te stellen of feedback te geven. Dit kan juist zorgen voor een positieve binding met jouw bedrijf. Zo kan een nieuwsbrief niet alleen zorgen voor eenrichtingsverkeer, maar ook voor een dialoog met je doelgroep.

Wat kun je beter doen?

Gebruik bij voorkeur een mailadres met een echte naam of de naam van je bedrijf als afzender van je nieuwsbrief. Hierdoor creëer je meer vertrouwen en verlaag je de drempel om te reageren. Daarnaast kun je er ook voor zorgen dat ontvangers het mailadres kunnen opslaan voor toekomstig contact. Zo zorg je ervoor dat je bereikbaar bent voor vragen en feedback van je doelgroep.

Conclusie

Als je een nieuwsbrief verstuurt vanaf een ‘no-reply’ adres, maak je het voor ontvangers moeilijk om contact met je op te nemen. Door juist wel een mailadres te gebruiken waar ontvangers wel op kunnen reageren, geef je hen de mogelijkheid om vragen te stellen of feedback te geven. Dit kan zorgen voor een positieve binding met jouw bedrijf en zo meer commerciële kansen creëren. Dus, gebruik geen ‘no-reply’ mailadres voor je nieuwsbrief!

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

Instagram en nieuwsbrieven: het perfecte duo voor jouw marketing

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Vergroot je omzet met elke klik: e-mailstrategieën die écht verkopen

Lees verder