Introductie: Weet je waarom het een slecht idee is om een 'no-reply' mailadres te gebruiken voor je nieuwsbrief? Lees verder voor het antwoord.
We hebben het allemaal weleens meegemaakt: je ontvangt een nieuwsbrief waar je graag op wilt reageren, maar je ziet dat de afzender een ‘no-reply’ mailadres heeft gebruikt. Dat betekent dat je geen antwoord kunt krijgen op je vraag of opmerking. Maar wist je dat dit ook voor bedrijven een gemiste kans kan zijn?
Wat is een ‘no-reply’ mailadres?
Een ‘no-reply’ mailadres is een adres dat je gebruikt om e-mails te versturen waar je geen antwoord op verwacht. Als ontvanger kun je niet rechtstreeks antwoorden op dit adres, omdat de e-mails niet worden afgeleverd. Het idee hierachter is dat bedrijven zo geen tijd en moeite hoeven te steken in het beantwoorden van e-mails die niet relevant zijn voor hun bedrijfsvoering.
Waarom is het gebruik van een ‘no-reply’ mailadres niet slim?
Als je een nieuwsbrief verstuurt vanaf een ‘no-reply’ adres, maak je het voor ontvangers moeilijker om contact met je op te nemen. Als iemand een vraag heeft over je producten of diensten, moet diegene extra moeite doen om een werkend mailadres van jouw bedrijf te vinden. En laten we eerlijk zijn, de meeste mensen zullen daar niet veel zin in hebben. Het gevolg: een gemiste kans om in contact te komen met je doelgroep.
Een dialoog is goed voor de binding met je klant
Door juist wel een mailadres te gebruiken waar ontvangers wel op kunnen reageren, geef je hen de mogelijkheid om vragen te stellen of feedback te geven. Dit kan juist zorgen voor een positieve binding met jouw bedrijf. Zo kan een nieuwsbrief niet alleen zorgen voor eenrichtingsverkeer, maar ook voor een dialoog met je doelgroep.
Wat kun je beter doen?
Gebruik bij voorkeur een mailadres met een echte naam of de naam van je bedrijf als afzender van je nieuwsbrief. Hierdoor creëer je meer vertrouwen en verlaag je de drempel om te reageren. Daarnaast kun je er ook voor zorgen dat ontvangers het mailadres kunnen opslaan voor toekomstig contact. Zo zorg je ervoor dat je bereikbaar bent voor vragen en feedback van je doelgroep.
Conclusie
Als je een nieuwsbrief verstuurt vanaf een ‘no-reply’ adres, maak je het voor ontvangers moeilijk om contact met je op te nemen. Door juist wel een mailadres te gebruiken waar ontvangers wel op kunnen reageren, geef je hen de mogelijkheid om vragen te stellen of feedback te geven. Dit kan zorgen voor een positieve binding met jouw bedrijf en zo meer commerciële kansen creëren. Dus, gebruik geen ‘no-reply’ mailadres voor je nieuwsbrief!
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.