Wees voorzichtig met stockphoto's!

Gebruik je wel eens stockphoto's voor je website of voor in je nieuwsbrief? Let er dan goed op dat je de juiste rechten hebt!

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Een beeld zegt meer dan duizend woorden

Heb je Google images al ontdekt? Dat werkt heel handig. Geef een zoekwoord op (bijvoorbeeld hypotheken) en Google vindt duizenden en duizenden afbeeldingen voor je. Even downloaden en voilà, je hebt een mooie afbeelding gevonden voor het nieuwsartikel dat je aan het schrijven bent. Handig toch? Zo maak je het artikel aantrekkelijker om naar te kijken.

Waarom mag dat niet?

In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken is alleen de bron vermelden niet voldoende.

Vrijwel elke afbeelding is beschermd door het auteursrecht. Zonder toestemming van de auteur mag je de afbeelding niet gebruiken voor je eigen website.

Eerlijk gevonden?

Plaats je de afbeelding toch dan loop je het risico dat je vroeg of laat een schadeclaim ontvangt. Hierbij kun je je niet achter de smoes verschuilen dat de afbeelding 'op heel veel websites' wordt gebruikt. Of 'dat je niet kon achterhalen van wie de foto was'. Jij -als gebruiker- hebt de plicht om te onderzoeken wie het auteursrecht op een afbeelding bezit. In de praktijk is dat echter niet eenvoudig uit te zoeken.

Zo kan het wel

Creative Commons biedt auteurs, kunstenaars, wetenschappers, docenten en alle andere creatieve makers de vrijheid om op een flexibele manier met hun auteursrechten om te gaan. Met een keuze uit zes (gratis) beschikbare standaardlicenties bepaalt de auteursrechthebbende in welke mate zijn of haar werk verder verspreid mag worden, en onder welke voorwaarden dit mag.

Bij CC0 licenties mag je de foto's vrij downloaden en gebruiken zoals jij wilt, zonder een naamsvermelding of licentie. Hieronder vind je een overzicht aan van een aantal websites die wij vaak zelf ook gebruiken:

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen