Zo zorg je ervoor dat je nieuwsbrief correct afgeleverd wordt - 4 tips

Met deze variabelen krijg je meer grip op de deliverability en worden de e-mails sneller afgeleverd bij de ontvanger.

Zo zorg je ervoor dat je nieuwsbrief correct afgeleverd wordt - 4 tips

Het afleveren van een e-mail in de inbox, ook wel deliverability genoemd, is een complex proces. Je bepaalt zelf grotendeels wat er met de e-mail gebeurt, maar er zijn ook externe variabelen die daar een grote invloed op hebben.

Wil je meer grip krijgen op je deliverability? Check dan de onderstaande 4 punten.

1: Reputatie e-mailserver

Of jouw e-mail een kans maakt om doorgelaten te worden, hangt onder andere af van de reputatie van de verzendserver. Ieder IP adres heeft een bepaalde verzendreputatie. Die verzendreputatie bouw je zelf niet eenvoudig op en wordt meestal gedaan door professionele verzenders (zoals die van Contaqt). Wij monitoren en optimaliseren dagelijks jouw verzendreputatie en sturen bij waar dat nodig is. Hier merk jij niets van.

2: Verzenddomein

De tweede variabele die van invloed kan zijn op jouw deliverability is het gebruik van je eigen verzenddomein. Dit is de reputatie van het domein waarmee jij e-mails verstuurt, vaak ‘@bedrijfsnaam.nl’. De interactie tussen de afzender en ontvanger bepaalt of de nieuwe e-mail als relevant wordt beschouwd en dus doorgelaten wordt.

In onze software heb je de mogelijkheid om je eigen domein te koppelen. Dit is een eenmalige actie. Kom je er niet uit? Dan helpen we je graag.

3: Database

Intelligente systemen monitoren nauwlettend of jouw e-mail de moeite waard is om afgeleverd te worden. Dit wordt voornamelijk gebaseerd op ervaringen van andere gebruikers. Als je e-mails goed geopend worden, dan is de betrokkenheid van de mensen in jouw database hoog. Je verzendreputatie stijgt daardoor en je e-mails zullen beter afgeleverd worden. Door het regelmatig opschonen van je database zullen uiteindelijk alleen actieve contacten blijven.

4: Spamfilters

Spamfilters kunnen ervoor zorgen dat de e-mail niet afgeleverd wordt. Een onderwerpregel met alleen maar HOOFDLETTERS kan bijvoorbeeld eenvoudig in de spamfolder terecht komen. Een goede tekst-/beeldverhouding (1 : 1) is noodzakelijk om niet in de spam te belanden. Maak afbeeldingen in jouw e-mails niet groter dan noodzakelijk.

Met deze variabelen krijg je meer grip op de deliverability en worden de e-mails sneller afgeleverd bij de ontvanger.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Contaqt is veel beter dan onze vorige aanbieder!
Roger Mordan
Roger Mordang Financieel Advies
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?