✅ [01] Dashboard & Instellingen

📖 Kennismaken met het dashboard

Alle belangrijke menu knoppen bevinden zich aan de linkerkant (1). Maak je ook gebruik van onze nieuwsbrieven module? (meer informatie) dan vind je een aantal extra menu knoppen (2).

Let op! zie je een 'oranje waarschuwing icoon'? Dan betekent dat er extra aandacht vereist is. Er kan bijvoorbeeld een onafgewerkte taak gereed staan. Of een vragenlijst is qua instellingen nog niet volledig. Volg de iconen om er achter te komen wat er aan de hand is.

📖 Support en ondersteuning

We bieden een uitgebreide database aan veel gestelde antwoorden en vragen. Je kunt deze op 2 manieren vinden:

1) vanuit het dashboard

Rechtsonder activeer je het zoekvenster (1). Type hier je zoekterm (2) en klik op de zoekknop (3).

Vervolgens zie je een lijst met beschikbare help artikelen. Klik op een artikel om dit te lezen (4).

Tip! als je met je muis klikt op de titel (1), dan opent dit artikel in een nieuw venster. Op deze manier kun je het beter lezen.


2) bezoek onze support pagina

Je kunt de help artikelen ook raadplegen door naar onze support pagina te gaan.

📖 Standaard instellingen aanpassen

Tijdens het aanmaken van jouw account hebben wij een aantal standaard instellingen voor je ingesteld. Deze kun je zelf controleren / aanpassen.

1) kantoor gegevens

Via het menu: Instellingen > Gebruikersinstellingen vind je jouw kantoorgegevens. Je kunt ook hier klikken.



2) footer instellingen

Via het menu: Nazorgscan > Instellingen vind je jouw kantoorgegevens. Je kunt ook hier klikken.

De footer wordt gebruikt als afsluiting onze de e-mails die vanuit de Nazorgscan verzonden worden. Dit voorkomt dat je alle emails moet aanpassen als bijvoorbeeld een telefoonnummer wijzigt.

✅ [02] Kant-en-klare scans

🎬 Video intro kant-en-klare scans

Snel aan de slag? Dat kan met de kant-en-klare scans. In deze video leggen we je uit hoe dat werkt.

📖 Kant-en-klare scan gebruiken

Snel aan de slag? Gebruik dan een van onze sjablonen als basis. In het onderstaande stappenplan leggen we je uit hoe dit werkt:

1 Nieuw sjabloon

Klik op het menu: Nazorgscan (1) en kies voor 'nieuw' (2)



Klik vervolgens op 'sjabloon vragenlijst' (2). Via deze zelfde ingang kun je ook een eigen vragenlijst maken (1).


Let op! deze optie (2) is alleen beschikbaar als er voor jouw account sjabloon vragenlijsten beschikbaar zijn. Zie jij nog deze optie nog niet? Neem dan contact met ons op door een support ticket aan te maken.

2 Kies een sjabloon

Maak een keuze uit de beschikbare sjablonen (1) en klik op (2) volgende.



3 Akkoord verklaring

We hebben de vragenlijsten met zorg gemaakt. Toch is het erg belangrijk dat je de vragen en de teksten voor de e-mails zelf gaat controleren. Op deze manier weet je zeker dat de vragenlijst bij jouw organisatie past.



Klik op akkoord (1) en geef een naam op voor de vragenlijst (2). Deze naam is alleen voor jou zichtbaar, dus niet voor je klanten.

4 Kopieer

Alles gereed? Klik dan op de knop (1) om de vragenlijst te kopiëren. Desgewenst kun je dit hele proces alsnog afbreken door op de rode knop 'afbreken' te klikken.



5 Sjabloon aanpassen

Zodra dit gelukt is zie je onderstaand scherm.



Zorg ervoor dat je alle vragen en e-mails zelf nog controleert.


6 Sjabloon testen

Is alles naar wens aangepast? Dan is het nu tijd om te gaan testen. Stuur jezelf een uitnodiging zodat je kunt ervaren hoe jouw klanten het zullen gaan ervaren.

📖 Layout aanpassen

Layout instellingen controleren  

Je kunt het layout volledig naar eigen inzicht aanpassen. Zo kies je je eigen kleuren (1) of pas je de afbeelding aan. Het transparantie percentage (3) zorgt ervoor dat de tekst nog goed leesbaar is.

Je logo (4) kun je aanpassen bij je gebruikersinstellingen via het menu: Instellingen > Gebruikersinstellingen.



Tip: je kunt de layout het beste in je browser testen. Dat doe je door te klikken op 'voorbeeld' in het menu Nazorgscan > Vragenlijsten.


📖 Vragen aanpassen



Hier vind je alle instellingen terug omtrent de e-mails die naar je klant verzonden worden. Je bepaalt zelf wat er verstuurd wordt, wanneer dit gebeurt en wat de inhoud is.

Vragen aanpassen

Een waarschuwing vooraf: vragenlijsten kunnen behoorlijk complex zijn. Ze zijn namelijk 'conditioneel'. Dat betekent dat bepaalde vragen wel of niet getoond worden op basis van een opgegeven conditie.


Voorbeeld:

Vraag 1: welke kleur vind je mooier? a) geel of b) blauw
Vraag 2: wordt getoond indien antwoord op vraag 1 is 'a' geel.
Vraag 3: wordt getoond indien antwoord op vraag 1 is 'b' blauw.

Zodra je nu de antwoorden bij vraag 1 gaat aanpassen in 'geel' of 'groen', dan werkt de conditie voor vraag 2 en 3 niet meer. Die zul je dan ook moeten aanpassen.

Je herkent 'incorrecte' vragen aan het waarschuwingssymbool.






Vervolgens zie je per vraag wat er nog niet correct is.




Liever uitbesteden? Je kunt vragenlijsten zelf aanpassen mits je het bovenstaande in het achterhoofd houdt. Wil je het aanpassen liever uitbesteden? Dat kan. Neem dan contact op met support@contaqt.nl.

Wil je zelf de vragen aanpassen? Klik dan op 'wijzig' in het overzicht met de vragen.


Vervolgens zie je onderstaand scherm:


Hoofdvraag (1)
Dit is een verplicht veld. Dit is de hoofdvraag.

Uitleg (2)
Dit is optioneel. Desgewenst kun je een uitleg onder de vraag typen die de hoofdvraag verduidelijkt.

Type vraag (3)
Je kunt kiezen uit een aantal verschillende type vragen.

Antwoord opties (4)
De antwoord opties vind je hier terug.

Zichtbaarheid (5)
Hier bepaal je wanneer de vraag zichtbaar moet zijn. Je kunt hem altijd tonen of baseren op een bepaalde conditie van een voorgaande vraag.

Taak aanmaken (6)
Hier bepaal je of er een taak aangemaakt moet worden op basis van het antwoord dat gegeven wordt. Let op! er wordt maar 1 taak per vragenlijst aangemaakt.

Flow starten (7)
Deze optie verschijnt alleen als je ook gebruik maakt van Contaqt.

Vervolg stap (8)
Hier bepaal je wat de vervolgstap zal zijn.

📖 Mail sjablonen aanpassen

Alle mail sjablonen zijn al door ons gevuld. Je hoeft ze alleen nog maar te controleren en desgewenst aan te passen. Klik hiervoor op 'sjabloon aanpassen'.



In deze editor kun je de tekst aanpassen. Let op! zorg er altijd voor dat je uitnodigingslink opneemt in de tekst (1). Zonder deze link werkt de vragenlijst niet.



Optioneel kun je ook een afbreeklink (2) opnemen. Dat is niet verplicht.

Voor het versturen van uitnodigingen en herinneringen voor de vragenlijsten hebben we gekozen voor onze 'blanco e-mail stijl'.

Deze stijl is te vergelijken met de e-mails die je dagelijks naar je klant verstuurt. Dit komt betrouwbaar over en wordt niet geassocieerd met een 'nieuwsbrief' of 'reclame'.

Afzender instellingen

Je bepaalt zelf de afzender en het onderwerp.


Kies hier een onderwerp (1). Voor dit doel kun je het snippet (2) leeg laten. Vervolgens geef je een afzender naam (3) en afzender mailadres (4) op.



Tip! wil je een ander mailadres als afzender gebruiken? Dan dien je deze eerst te valideren. Dat doe je via het menu: Instellingen > Afzender adressen (of je klikt hier).

📖 Scan testen

Voor het testen heb je 2 opties

1) Snelle testmail versturen


Deze optie is ideaal als je wilt controleren hoe de e-mails in je eigen mailbox er uit zien.




Let op! de uitnodigingslink en afbreeklink werken in een test niet. Wil je dit ook testen? Maak dan een echte uitnodiging voor jezelf aan.

2) Een echte live test


Je kunt jezelf uiteraard ook een echte uitnodiging toesturen (zoals je ook naar je klanten stuurt).

Via het menu: Nazorgscan > Vragenlijsten (of klik hier) vind je alle beschikbare vragenlijsten staan. Kies hier voor 'uitnodigingen'.



Vervolgens kies je voor 'enkele uitnodiging'.


Vul daarna het e-mail adres in waar je de uitnodiging naar toe wilt sturen.


Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.