💡 Flow starten

Let op! deze optie is alleen beschikbaar als je ook gebruik maakt van onze nieuwsbriefmodule

Flow starten via een vragenlijst


Een Flow is een aantal vantevoren klaargezette stappen die automatisch afgespeeld worden nadat de Flow is getriggerd.

Voorbeeld: Flow 'rechtsbijstand'

Stap 1) verstuur e-mail '10 voorbeelden waarom een goede rechtsbijstandsverzekering onmisbaar is'
Stap 2) voeg label aan mailadres toe: 'rechtsbijstand'
Stap 3) voeg label aan mailadres toe: 'lead'
Stap 4) stuur notificatie naar adviseur


Een van de vragen in de schadeverzekeringscan gaat over juridische hulp. Hieronder zie je deze vraag:


Stel dat deze klant op deze vraag 'ja' antwoordt. Dan wordt na het afronden van de vragenlijst automatisch de Flow 'rechtsbijstand' gestart.

De klant krijgt een mail met informatie en tevens worden er aan zijn mailadres 2 labels toegevoegd. Ook de adviseur krijgt een melding zodat hij de klant eventueel kan bellen.

💡 Standalone

Dat je de vragenlijsten naar je klanten kun sturen, dat is nu wel duidelijk. Maar er is nóg een interessante optie.


Als je kijkt bij de vragenlijsten dan zie je daar een knopje 'standalone'. Als je hier op klikt dan opent een nieuw venster met een standalone versie van de vragenlijst.

Wat is een standalone versie?


Zodra je een reguliere uitnodiging maakt dan wordt er een individuele vragenlijst aangemaakt en verzonden naar je klanten. Bij een standalone versie kan iedereen deze vragenlijst invullen die de URL kent.

Het enige verschil met een reguliere uitnodiging is dat er allereerst gevraagd wordt om een mailadres. Op deze manier kunnen wij de gegevens opslaan én zijn we in staat om de bevestigingsmails (behorende bij de vragenlijst) te versturen naar dit mailadres.



Toepassingen


De toepassingen zijn legio. Enkele voorbeelden:

  • Een 'Hypotheek Aflosvrij' check op je website
  • Inventarisatieformulier
  • Schadeformulier
  • Enzovoort

💡 Afbreek (abort) optie

Je hebt de optie om een 'afbreek optie' op te nemen in de vragenlijst. Hiermee kan de ontvanger zelf de vragenlijst annuleren.

Doe je dit niet dan worden er ook herinneringen verzonden (als je dat aangegeven hebt). Dit kan irritatie opwekken indien de vragenlijst eigenlijk niet van toepassing is voor deze ontvanger.

Zo werkt het:

1) Open de gewenste vragenlijst en pas de uitnodiging of herinnering aan door te klikken op het icoon 'sjabloon aanpassen'.


2) Type de gewenste tekst en voeg de speciale uitschrijf link toe door te klikken op de 'abort' button in de editor.



3) Wij adviseren je altijd elke wijziging te testen. Deze afbreek optie kun je alleen 'live' testen. Stuur jezelf daarom een echte uitnodiging en test de werking.

💡 Voorkom spam!

Standaard hebben wij onze mailservers zo optimaal mogelijk voor je ingesteld. Dat gaat in 9 van de 10 gevallen goed. Niet altijd dus.

In dit artikel leggen we je uit hoe je dit kunt verbeteren.

Niets geregeld? Dan werkt het zo:


Alle mailtjes die we versturen die versturen we via ons domein uit jouw naam. Jij bent dus de afzender.

In sommige mailprogramma's is dat zichtbaar:


Je ziet weliswaar jouw mailadres als afzender staan maar je ziet tevens dat onze mailserver (qliq.cloud) is gebruikt om die mail te versturen.

Niet alle spamfilters vinden dit leuk. Iedereen kan namelijk mail namens jou versturen.

Om de betrouwbaarheid te verhogen kun je jouw server toestemming verlenen om namens jou te mogen mailen. Als dit correct is ingesteld dan ziet dat er zo uit:

Zoals je ziet staat jouw domein nu echt als afzender vermeld.

Zo stel je het in


Ga in het menu naar: Instellingen > Domein instellingen (of klik hier).

Klik vervolgens op (1) 'gebruik mijn domein'

Kies voor (2) 'voeg toe'

En geef je instellingen op. Bij (3) kun je een subdomein opgeven. Het maakt niet veel uit wat je hier opgeeft. Dit kan bijvoorbeeld 'scan', 'communicatie', 'reactie' etc. zijn.

Bij (4) geef je jouw domein op zonder http:// en zonder www.

Het systeem maakt de codes voor je aan.


Deze codes moeten ingebouwd worden door de domeinbeheerder (de partij die je website voor je host).

Domein valideren

Is dit gelukt? dan duurt het vaak nog 24 - 48 uur voordat alle instellingen goed zijn verwerkt. Na deze periode kun je testen of alles goed is ingesteld.

Dat doe je door op de knop 'Actie' > 'Valideer' te klikken.


Alles gereed? Dan zie je groene vinkjes staan.

Bovenstaande stap is optioneel. Wij kijken elke nacht of jouw domein gevalideerd is.

Zolang dit nog niet het geval is ontvang je een e-mail van ons. Zoals je hierboven hebt kunnen lezen is het heel normaal dat de validatie enkele dagen duurt.

💡 Nieuwsbrief versturen

De Nazorgscan is een goed begin om te starten met het leveren van nazorg. Maar het kan beter!

Vanuit hetzelfde dashboard kun je óók volledig geautomatiseerd nieuwsbrieven naar je klant versturen (bekijk hier een voorbeeld). Wij nemen hierbij alles uit handen.



Meer informatie: Contaqt Nieuwsbriefmodule

💡 Klant log bekijken

Elke actie vanuit het systeem wordt gelogd. Zo heb je na verloop van tijd een complete historie van alle nazorg handelingen die je voor deze klant hebt verricht.

Klik hiervoor vanuit het menu 'Mailinglijst' op de knop 'Log'.


Hier zie je een overzicht met alle logitems:

Tip: niet alleen de Nazorgscan activiteiten worden gelogd (1). Maar ook de Nieuwsbrief activiteiten (2 + 3) (als je onze nieuwsbrief module gebruikt). Zo heb je een totaal overzicht vanuit één systeem.)

💡 Scan versturen uitbesteden

Geen tijd om zelf een scan te versturen? Wij kunnen dit ook voor je doen. Zo heb je er zelf geen omkijken naar en weet je zeker dat alles technisch goed geregeld is.

Je leest hier wat dat kost en hoe het werkt

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.