✅ Nieuwsbrieven versturen

📖 Mailinglijst beheren

Via de centrale mailinglijst beheer je alle mailadressen. Je kunt hier mailadressen toevoegen, muteren of verwijderen.

Tip! wist je dat je ook een bestaande mailinglijst kunt importeren? Je leest in dit help artikel hoe je dat doet.

E-mail adres zoeken

Je kunt op 2 manieren snel een e-mail adres vinden.




Ten eerste kun je in het 'snel zoeken' venster (1) een deel van het mailadres typen. Dit venster is altijd beschikbaar op elke pagina.

Ook kun je vanuit je mailinglijst zoeken door een deel van het mailadres in het zoekveld in te vullen (2).

Uitgeschreven e-mail adressen

Via Mailinglijst > Mailinglijst zie je een overzicht van al je mailadressen. Hier kun je filteren op alle uitgeschreven e-mail adressen door te klikken op 'selecteer tag' en vervolgens op 'uitgeschreven'.

Een uitgeschreven e-mail adres herken je ook aan het rode label.


Uitgeschreven blijft uitgeschreven.

Indien een e-mailadres is uitgeschreven dan blijft deze ook uitgeschreven op het moment dat je ditzelfde mailadres opnieuw probeert te importeren via een Excel bestand.

Tip: lees hier hoe je een uitgeschreven e-mail adres weer kunt activeren

📖 Automatische nieuwsbrief

Het is belangrijk om regelmatig in beeld te blijven bij je klanten. Dit kun je eenvoudig doen door nieuwsbrieven te versturen.

Uit onderzoek blijkt dat één keer per maand een goede frequentie is om een nieuwsbrief naar je klant te sturen. Hiermee kom je regelmatig op het netvlies van je klant én houd je hem op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen.

Vanuit de software kun je volledig automatisch nieuwsbrieven genereren en deze naar je klanten versturen. Het kost je dus geen tijd.

Uiteraard krijg je eerst zelf een preview te zien zodat je nog aanpassingen kunt doen als je wilt.

Alles is ingeregeld

Tijdens het inregelen van jouw dashboard hebben wij alle instellingen al klaar gezet. Wil je hier aanpassingen aan doen? Mail ons dan op support@contaqt.nl.

Zelf aanpassen?

Wil je toch zelf aanpassingen doen? Dan vind je via het menu: Campagnes > Automatische campagne een overzicht van jouw campagnes. Hier heb je vervolgens de volgende opties:


1) Een automatische campagne is gekoppeld een sjabloon. Eventueel kun je het koppelen aan een ander sjabloon.

2) Een nieuwsbrief bestaat vaak uit meerdere artikelen. Hier kun je bepalen hoe de vormgeving er uit moet komen te zien.

3) Bij 'instellingen' bepaal je met welke frequentie je de nieuwsbrief wilt versturen. Wij adviseren je dit 1x per maand te doen. Ook vind je hier de afzender gegevens terug.

4) Eventueel kun je handmatig de eerstvolgende aanmaak van de nieuwsbrief aanpassen middels deze knop

5) Werk je met gesegmenteerde lijsten zoals 'particulier' en 'zakelijk'? Dan kan het handig zijn om hiervoor aparte nieuwsbrieven te laten genereren. Met deze knop kopieer je de instellingen.

6) Naam wijzigen? dat kan hier.

7) Met deze knop verwijder je de automatische campagne. Let op! dit kan niet ongedaan gemaakt worden

Overzicht

In het overzicht zie je of een automatische nieuwsbrief is geactiveerd (8) en of deze automatisch wordt verzonden (9). De eerstvolgende uitvoerdatum vind je hier ook terug (10).

📖 Zelf een nieuwsbrief maken

Verhuizing? Nieuwe medewerker in dienst? Een lokale actie die je wilt promoten?

Via een nieuwsbrief communiceer je dit snel met al jouw klanten.

Met behulp van de handige wizard kun je eenvoudig snel een nieuwsbrief maken. Je vindt de wizard via Campagne > Nieuwe campagne (groene knop).


Wizard stappen

Volg vervolgens de wizard stappen om de nieuwsbrief te maken, te testen én desgewenst direct te versturen.

Je kunt de nieuwsbrief ook aanmaken en pas later versturen (laatste stap).

📖 Nieuwsbrief versturen

Je kunt een campagne versturen via het menu item: Campagne > concept. Hier vind je alle concept campagnes die nog niet verzonden zijn.

Verzend instellingen

In het popup venster dat volgt kun je alle verzendinstellingen opgeven zoals de afzender naam (2) en het e-mail adres van de afzender (3).


De onderwerpregel (4) wordt in het mailprogramma bij 'onderwerp' getoond. De snippet (5) is optioneel en wordt boven de campagne getoond.


In de meeste mailprogramma's wordt deze tekst ook getoond in de preview. De onderwerpregel en snippet tezamen bepalen vaak of de ontvanger je campagne gaat openen. Kies deze daarom ook zorgvuldig en maak ze niet te lang.

Bepaal vervolgens of je de campagne naar je volledige lijst (6) wilt sturen of naar een selectie ervan. Bovenin (1) zie je direct een update van het totaal aantal ontvangers dat correspondeert met de gekozen selectie.

Personalisatie

Door je e-mail te personaliseren zorg je ervoor dat deze beter geopend zal worden. Je kunt hiervoor alle velden gebruiken die standaard aanwezig zijn (voornaam, tussenvoegsel, achternaam en aanhef) of gebruik een van de data velden die je zelf hebt toegevoegd.

Je voegt een personalisatie in door te klikken op het icoon voor de onderwerpregel of snippet (1).

In het blauwe popup venster kun je vervolgens kiezen voor een variabel veld (2) en een backup tekst opgeven (3) zodra dit veld niet aanwezig is bij dit mailadres. Nadat je op de bevestigingsknop (4) hebt geklikt zal de code worden toegevoegd. Vervolgens kun je de onderwerpregel schrijven.


Voorbeeld:

Ingevuld: 10 tips speciaal voor |*FNAME,jou*|!
Voornaam bekend: 10 tips speciaal voor Julian!
Voornaam niet bekend: 10 tips speciaal voor jou!

De backup tekst zorgt er dus voor dat de onderwerpregel ook geschikt is voor mailadressen waarbij geen voornaam bekend is.

Testmail versturen

Verstuur altijd eerst een testmail naar jezelf om de campagne goed te kunnen beoordelen. Dit doe je door te klikken op de button 'Test'



Tip! als je een testmail verstuurt naar een e-mail adres dat op je eigen lijst staat dan kun je ook bovenstaande personalisatie testen.

📖 Uitgeschreven mailadressen

Volgens de wet moet een ontvanger van een nieuwsbrief zich met één klik kunnen afmelden. Daarom plaatsen wij onder iedere nieuwsbrief een uitschrijflink.

Zodra de ontvanger hier op heeft geklikt wordt hij van jouw mailinglijst uitgeschreven. Hij ontvangt dan niet langer meer nieuwsbrieven van jou.

Via Mailinglijst > Mailinglijst zie je een overzicht van al je mailadressen. Hier kun je filteren op alle uitgeschreven e-mail adressen door te klikken op 'selecteer tag' en vervolgens op 'uitgeschreven'.

Tip: zo kun je snel een e-mail adres vinden

Een uitgeschreven e-mail adres herken je ook aan het rode label.


Uitgeschreven blijft uitgeschreven.

Indien een e-mailadres is uitgeschreven dan blijft deze ook uitgeschreven op het moment dat je ditzelfde mailadres opnieuw probeert te importeren via een Excel bestand.

Tip: lees hier hoe je een uitgeschreven e-mail adres weer kunt activeren



Dit wil je lezen!

Gratis boek voor Financieel Adviseurs boordevol tips:

-Leer alles over jouw online kansen
-Zo versla je Independer!
-Betere marketing met beperkt budget
-Compleet stappenplan & gratis tools
-En nog veel meer...

Download gratis

Dagelijks maken ruim 400 advieskantoren gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Cliënten reageren erg enthousiast. De scan bewijst nu als zijn toegevoegde waarde.
Leen Winter
Winter Financiële Diensten
    
"Een goede aanvulling binnen onze communicatiestrategie"
Milko Perdijk
Perdijk Advies
    
Werken met Contaqt levert zelfs nieuwe klanten op!
Pieter Oorlog
Foreburgh Financiële Planning

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.