Client Officer (CO) hype of blijvertje?

Ineens was het er: de Client Officer. Waar komt die ineens vandaan? Bestond die dan nog niet? Wij geven onze visie hierop...

Eind 2019 was hij er ineens: De Client Officer. Voor die tijd had nog nooit iemand er van gehoord.

Wat is het?

Feitelijk is het niet meer dan een nieuwe titel voor een bestaande functie. Vroeger noemde we dit een 'binnendienstmedewerker' tegenwoordig heet het een Client Officer.

Oude wijn in nieuwe zakken dus...

Wat vinden wij er van?

In het kort: wij juichen het initiatief toe. Hoe meer aandacht voor nazorg, des te beter!

Het is goed dat er extra aandacht wordt gevestigd op het belang van klantcontact. Eigenlijk zou dit heel vanzelfsprekend moeten zijn. De praktijk is helaas anders.

We zien maar al te vaak dat bestaande klanten niet de aandacht krijgen die ze verdienen. Veelal gaat alle aandacht uit naar het vinden en helpen van nieuwe klanten.

Dat is een gemiste kans om twee redenen. Allereerst ben je simpelweg verplicht om een goede nazorg te verlenen. Op deze pagina schrijven we daar iets over.

Potentiële goudmijn

Daarnaast laat je omzet liggen. Kijk maar eens kritisch naar je database met klanten. Die zit boordevol met mensen die in het verleden zaken met je hebben gedaan. Je hebt veel tijd en moeite gestoken om hun vertrouwen te winnen. Het is dan erg jammer als je vervolgens nooit meer iets van je laat horen.

Adviseurs die wél regelmatig contact houden met hun klant merken dat hun bestaande klanten loyaal zijn aan hun bedrijf. De kans op herhalingsaankopen (nieuwe verzekering, hypotheekverhoging enzovoort) neemt dan enorm toe. Eigenlijk zonder moeite. Klanten komen vanzelf terug.

Kortom, je bestaande klanten database is een potentiële goudmijn. Profiteer daar van door je klanten de juiste aandacht te geven. Veel werk? Valt wel mee. Je kunt het zelfs volledig aan ons uitbesteden. Hierbij maakt het niet uit of je 100 of 5.000 klanten hebt.

Conclusie

Een nieuwe titel voor een bestaand beroep? Prima. Extra aandacht voor klantcontact? Perfect! Dat juichen we toe.

We hopen alleen wel dat het niet bij luchtfietserij blijft. Alleen de titel CO achter je naam zetten is niet voldoende. Je zult in actie moeten komen...

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?