Client Officer (CO) hype of blijvertje?

Ineens was het er: de Client Officer. Waar komt die ineens vandaan? Bestond die dan nog niet? Wij geven onze visie hierop...

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Eind 2019 was hij er ineens: De Client Officer. Voor die tijd had nog nooit iemand er van gehoord.

Wat is het?

Feitelijk is het niet meer dan een nieuwe titel voor een bestaande functie. Vroeger noemde we dit een 'binnendienstmedewerker' tegenwoordig heet het een Client Officer.

Oude wijn in nieuwe zakken dus...

Wat vinden wij er van?

In het kort: wij juichen het initiatief toe. Hoe meer aandacht voor nazorg, des te beter!

Het is goed dat er extra aandacht wordt gevestigd op het belang van klantcontact. Eigenlijk zou dit heel vanzelfsprekend moeten zijn. De praktijk is helaas anders.

We zien maar al te vaak dat bestaande klanten niet de aandacht krijgen die ze verdienen. Veelal gaat alle aandacht uit naar het vinden en helpen van nieuwe klanten.

Dat is een gemiste kans om twee redenen. Allereerst ben je simpelweg verplicht om een goede nazorg te verlenen. Op deze pagina schrijven we daar iets over.

Potentiële goudmijn

Daarnaast laat je omzet liggen. Kijk maar eens kritisch naar je database met klanten. Die zit boordevol met mensen die in het verleden zaken met je hebben gedaan. Je hebt veel tijd en moeite gestoken om hun vertrouwen te winnen. Het is dan erg jammer als je vervolgens nooit meer iets van je laat horen.

Adviseurs die wél regelmatig contact houden met hun klant merken dat hun bestaande klanten loyaal zijn aan hun bedrijf. De kans op herhalingsaankopen (nieuwe verzekering, hypotheekverhoging enzovoort) neemt dan enorm toe. Eigenlijk zonder moeite. Klanten komen vanzelf terug.

Kortom, je bestaande klanten database is een potentiële goudmijn. Profiteer daar van door je klanten de juiste aandacht te geven. Veel werk? Valt wel mee. Je kunt het zelfs volledig aan ons uitbesteden. Hierbij maakt het niet uit of je 100 of 5.000 klanten hebt.

Conclusie

Een nieuwe titel voor een bestaand beroep? Prima. Extra aandacht voor klantcontact? Perfect! Dat juichen we toe.

We hopen alleen wel dat het niet bij luchtfietserij blijft. Alleen de titel CO achter je naam zetten is niet voldoende. Je zult in actie moeten komen...

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Ik werk al jaren met Contaqt en ben er erg blij met de heldere nieuwsbrieven die worden gemaakt voor mijn klanten!
Johan van Houwelingen
Van Houwelingen financiële diensten
    
Niels Eriks
Bloedjes & Eriks

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen