Financieel advies: hierom is nazorg zo belangrijk

Als adviseur van financiële producten lever je graag goede voorlichting. Maar nazorg bij financieel advies is minstens even belangrijk. Lees hier waarom.

Financieel advies: hierom is nazorg zo belangrijk

Als adviseur van financiële producten lever je graag goede voorlichting en gedegen begeleiding naar je klanten. Je bent tenslotte beter op de hoogte van mogelijke haken en ogen als deskundige en je weet waar je op moet letten. De beste match vinden tussen de klantbehoefte met de meest optimale productoplossing. Voor nu én voor de toekomst, daar ga je voor.

En blijft het daarbij? Of zie je ook een rol om vinger aan de pols te houden lang nadat de overeenkomst is gesloten? Doe je ook aan nazorg?  

Nazorg bij financieel advies: verplicht of niet?

Het hoeft misschien niet altijd, wettelijk gezien. Dit hangt af van de afspraken die gemaakt zijn, schriftelijk of mondeling. Maar het is wel netjes. En vaak een kleine moeite. Bijvoorbeeld over premiedalingen van overlijdensrisicoverzekeringen, zodat je weer wat geld kunt besparen voor je klant. Nogmaals, wettelijk gezien hoeft dit niet. De nazorgplicht gaat niet zo ver dat een adviseur de consument moet informeren over algemene marktontwikkelingen. Hieronder vallen volgens de Kifid Commissie van Beroep ook premiedalingen van ORV’s.

Toch kan het lonen om net een stapje extra te zetten met je nazorg, zowel voor jezelf als voor je klant. Een morele plicht die helemaal niet zo lastig te organiseren is. Met een simpele nieuwsbrief informeer je in een keer je hele klantenbestand, snel en goedkoop. Je laat zien dat je interessante ontwikkelingen deelt waar de klant zijn voordeel mee kan doen, wat zeker zal worden gewaardeerd. Zonder veel inspanning blijf je in beeld en bouw je aan loyaliteit en vertrouwen.

Nazorg is dus eigenlijk een kleine moeite, maar geeft groot plezier. En grote kans dat die klant bij weer bij je aanklopt als hij opnieuw financieel advies nodig heeft.  

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar
    
"Een goede aanvulling binnen onze communicatiestrategie"
Milko Perdijk
Perdijk Advies

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?