Overtuig klanten van jouw expertise met blogs

Een blog is hét middel waarmee je jouw expertstatus vergroot, vertrouwen opbouwt en klanten aan je verbindt. Waar wacht je nog op? Start met bloggen!

Bloggen: klanten overtuigen van jouw expertise

Met wie doe jij zelf het liefste zaken: met iemand die nauwelijks weet wat diegene verkoopt of met iemand die duidelijk veel verstand van zaken heeft? Juist, dat antwoord is gemakkelijk. Iedereen doet graag zaken met een expert. Zonder vertrouwen in de kennis van jou als expert, wordt niemand klant. Dat is nou precies de reden dat je moet bloggen. Een blog is hét middel waarmee je jouw expertstatus vergroot, vertrouwen opbouwt en nieuwe klanten aan je verbindt.

Vertrouwen opbouwen

Het gebeurt zelden dat iemand bij een eerste ontmoeting meteen iets bij je koopt. Dat is niet gek, want vertrouwen staat aan de basis van een verkoop. Mensen willen zeker weten dat jij degene bent die hen het beste kan helpen, voordat ze geld uitgeven. Weten ze dat jij een expert bent in je vakgebied? Dan gaan ze graag met jou in zee.

Kennis delen

Hoe bouw je dat vertrouwen dan op? Het antwoord is simpel: deel regelmatig gratis content. Contentmarketing is een relatief nieuwe vorm van marketing, waarmee jij laat zien dat je verstand van zaken hebt. Met interessante artikelen en relevante informatie vergroot jij je expertstatus. Wanneer mensen iets nodig hebben, zoeken ze daar zelf naar op internet. Met de juiste, relevante content zorg jij dat potentiële klanten bij jou terecht komen.

Blog regelmatig

De beste manier om ervoor te zorgen dat mensen op jouw website terecht komen, is door blogs te schrijven. In een blog geef je specifieke oplossingen voor de problemen van jouw ideale klanten. Stel jezelf dus de vraag: waar is mijn potentiële klant naar op zoek?

Met blogs houd je potentiële én vaste klanten betrokken, zeker wanneer je deze via e-mail nieuwsbrieven toestuurt. Zorg dat je regelmatig nieuwe content plaatst, het liefst wekelijks. Zo leert jouw publiek je steeds beter kennen en blijven ze geïnteresseerd in wat je doet.

Wanneer je dit consistent doet, rekenen mensen erop dat jij dé juiste bron bent voor bepaalde onderwerpen.

Expertstatus vergroten

Met wekelijkse blogs blijf je niet alleen top of mind, maar vergroot je ook je expertstatus. Lezers zien immers dat jij verstand hebt van de onderwerpen waarover je blogt. Doordat je continu in beeld blijft, denken mensen sneller aan je wanneer ze informatie nodig hebben. Ze gaan jouw content waarderen en krijgen vertrouwen in jouw expertise.

Ideale klanten

Interessante en relevante content op wekelijkse blogs draagt bij aan jouw online vindbaarheid voor nieuwe klanten. Bedenk daarom altijd goed waarnaar jouw ideale klanten op zoek zijn. Welke mensen wil je graag aan het bureau hebben zitten voor een adviesgesprek? Met content die inspeelt op de behoeften en wensen van jouw ideale klanten bouw je vertrouwen op, toon je expertise en zorg je dat de eerste stap naar jouw bureau is gezet. Waar wacht je nog op?

Heb je geen tijd om zelf de blog artikelen te schrijven? Wij hebben daar een kant-en-klare oplossing voor. Klik hier om meer te weten te komen over onze Nieuwsbriefmodule.