Voorkom SPAM klachten met deze 5 tips

Het laatste wat je als bedrijf wil, is dat de ontvanger jouw nieuwsbrief als spam ziet. Er zijn een aantal manieren om spam klachten te voorkomen.

Voorkom SPAM klachten met deze 5 tips

Het laatste wat je als bedrijf wilt, is dat de ontvanger jouw nieuwsbrief als spam ziet. Er zijn een aantal manieren om spamklachten te voorkomen.

#1 Verificatieproces

Een goede manier is het gebruik maken van de double opt-in. Deze verificatie bestaat uit het verzenden van een e-mail naar de ontvanger, met daarin een vraag om bevestiging. De ontvanger kan deze geven door te reageren of een link aan te klikken. Zo verleent de klant toestemming voor het krijgen van nieuwsbrieven.

#2 Toestemming vragen

Het vragen van toestemming is in alle gevallen aan te bevelen. Hoewel je mag communiceren met je eigen klanten, is toestemming vereist als je commerciële mailingen wilt gaan versturen. Als je vooraf toestemming vraagt voorkom je boze reacties van je (potentiële) klanten.

#3 Koop geen lijsten

Het kopen van mailinglijsten is niet toegestaan en zeker af te raden. Ook het gebruiken van andermans lijsten is in veel gevallen niet toegestaan en wordt niet aangeraden. Het lijkt verleidelijk en makkelijk, maar zorgt voor veel spamklachten.

#4 Duidelijke uitschrijflink

Een e-mail relatie met je klant kun je niet forceren. Zorg er dus voor dat de uitschrijflink goed zichtbaar is, zodat de ontvanger zich op elk moment kan afmelden. Als klanten geen uitschrijfmogelijkheid zien, zullen zij de e-mail snel als ongewenst (spam) markeren. Plaats de link voor het gemak van de klant onderaan de e-mail.

#5 Zorg voor transparantie

Wees eerlijk en transparant naar de ontvanger toe. Als ze zich abonneren op een maandelijkse nieuwsbrief, voorzie ze dan ook maandelijks van een nieuwsbrief. Wil je vaker e-mailen of andere content versturen? Maak dan verschillende e-mailinglijsten met ieder een eigen opt-in proces.

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

De mailinglijst die geld kost in plaats van oplevert

Lees verder

De €25.000 fout die 9 van de 10 adviseurs maken

Lees verder

Van volger naar klant: zo zet je social media in voor je mailinglijst

Lees verder