5 snelle tips voor een goede onderwerpregel

Geen inspiratie voor je volgende onderwerpregel van je nieuwsbrief? 5 snelle tips om je op weg te helpen

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

5 snelle tips voor een goede onderwerpregel

Geen inspiratie voor je volgende onderwerpregel van je nieuwsbrief? 5 snelle tips om je op weg te helpen

1: Noem je nieuwsbrief geen 'nieuwsbrief'

Dit is echt een no-go. Een onderwerp zoals: 'Nieuwsbrief juli 2021' nodigt niet echt uit om op te klikken. Gebruik liever 'Hypotheekrente bereikt nieuw diepterecord’. Op die manier weet de ontvanger direct waar het over gaat en zul je de nieuwsgierigheid prikkelen.

2: Stel een vraag

Een vraag maakt mensen nieuwsgierig. Stel daarom een vraag zoals: 'Weet jij welke verzekeringen verplicht zijn?’. Zo zet je de lezer aan het denken en kan je herkenning oproepen over bepaalde onderwerpen. Met voldoende nieuwsgierigheid naar het antwoord, zal de lezer de mail snel openen.

3: Hoe vraag

Dit is een variant op de vorige tip. Bij een 'hoe' vraag verwacht de lezer iets te leren. Bijvoorbeeld: 'Hoe bespaar je 90 euro per maand'. Of nog beter, laat merken dat het eindresultaat met weinig inspanning bereikt kan worden (“5 simpele stappen”, “makkelijk”).

4: Aankondiging

Als je iets nieuws aankondigt en je gebruikt woorden als “nieuw, update of introduceert”, dan gaan lezers ervan uit dat de informatie nieuw is en zij dat dus nog niet kennen. Bijvoorbeeld: 'Nieuw: een hypotheek speciaal voor gepensioneerden'.

5: Nieuwsgierigheid

Mensen zijn altijd nieuwsgierig, maak hier dan ook slim gebruik van. Bijvoorbeeld: 'Deze 5 zaken wist jij nog niet over jouw pensioen'. Als we iets niet weten, dan geeft ons het gevoel dat we iets missen en gaan we dus op zoek naar de informatie. In dit geval kan dat door het openen van de mail. Let er wel op dat er enige basiskennis over het onderwerp moet zijn, anders wordt de nieuwsgierigheid niet geprikkeld.  

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
Cliënten reageren erg enthousiast. De scan bewijst nu als zijn toegevoegde waarde.
Leen Winter
Winter Financiële Diensten

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen