Je vraagt je misschien af waarom je naast een nieuwsbrief ook een blog nodig hebt. Toch is een blog een hele goede aanvulling en heeft het veel voordelen voor jouw bedrijf.
5 voordelen van het hebben van een blog
Je vraagt je misschien af waarom je naast een nieuwsbrief ook een blog nodig hebt. Toch is een blog een hele goede aanvulling en heeft het veel voordelen voor jouw bedrijf.
#1 Groeiende mailinglijst
Een goede blog zorgt voor geïnteresseerde (potentiële) klanten. Je wekt de interesse van de lezer en zorgt dat ze zich onderaan de blog kunnen aanmelden voor jouw nieuwsbrief. Eenmaal aangemeld, kun je de volgende keer rechtstreeks waardevolle content delen.
#2 Expertise delen
Een blog is de perfecte manier om jouw expertise te delen. Jij bent immers expert in wat je doet. Dat kun je bewijzen door regelmatig nieuwe blogs te plaatsen waarin je laat zien dat je op de hoogte bent van nieuwe ontwikkelingen.
#3 Delen op social media
Een waardevolle blog is het delen waard. Delen via social media kan zorgen voor meer bereik, nieuwe bezoekers en meer naamsbekendheid. Je blog delen via social media is dus een goede vorm van mond-tot-mond reclame.
#4 Hoger in de zoekresultaten
Hoog scoren in de zoekresultaten hangt tegenwoordig niet meer alleen af van zoekwoorden. De leesbehoefte van lezers speelt een centrale rol. Blogartikelen trekken lezers naar de website en zorgen ervoor dat ze daar een tijdje blijven. Dit zorgt ervoor dat je meer kans maakt om hoger in de zoekresultaten te verschijnen.
#5 Persoonlijkheid bieden
Voor klanten is het steeds belangrijker om te weten wie er achter het bedrijf zit. Zo weten zij waar ze zich bij aansluiten en met wie ze in zee gaan. Een blog is een mooie manier om jezelf als ondernemer te uiten. Je kunt je visie delen en anderen inspireren en prikkelen. Het tonen van jouw passie voor wat je doet, maakt het aantrekkelijk om te kiezen voor jouw bedrijf.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.