Besteed aandacht aan je bestaande klanten
Je alleen focussen op nieuwe klanten, is dat wel zo handig? Bestaande klanten verdienen meer aandacht dan je denkt.
Heb je een lege agenda?
Een stijgende hypotheekrente, minder woningen in de verkoop en vooral minder hypotheken die afgesloten worden. Kortom: een lege agenda voor veel bedrijven. De tijd die je in nieuwe klanten steekt, gaat af van het contact wat je met bestaande klanten kan hebben. En uit het oog, is uit het hart. Tijd voor actie dus! Focus NU op je bestaande klanten.
Nieuwsbrieven sturen
Om een betere band te krijgen met je bestaande klanten zul je eerst weer op hun netvlies moeten komen. Een digitale nieuwsbrief versturen is een effectieve, eenvoudige en goedkope manier om contact te onderhouden met je klant. Je kunt het inzetten om jouw klant te informeren over een bepaald onderwerp of thema. Ook al heeft je klant de nieuwsbrief niet helemaal gelezen, dan is de verzending toch waardevol geweest. Je bent namelijk weer even in zijn mailbox verschenen en hij heeft je naam gezien. Als je dit maandelijks doet dan kom je elke maand weer even in beeld bij je klant.
Nazorgscan
Nieuwsbrieven zet je voornamelijk informatief in. Daarnaast kun je de relatie verdiepen door je pro-actief op te stellen en te informeren bij je klant of er belangrijke wijzigingen zijn geweest in de financiële of persoonlijke situatie van je klant. Deze wijzigingen kunnen aanleiding zijn om het eerder gegeven advies te herzien en dat levert weer een afspraak in je agenda op. Met onze nazorgscan kun je dit proces volledig automatiseren.
Met al deze geautomatiseerde contactmomenten kom je continue in beeld bij je bestaande klanten en zul je daar voorlopig ook zichtbaar blijven. Dat vergroot de kans dat ze loyaal blijven en zorgen in het beste geval voor nieuwe klanten doordat ze jouw pro-actieve houding waarderen en hun ervaring delen met anderen. Een win-win situatie dus.