Besteed aandacht aan je bestaande klanten

Je alleen focussen op nieuwe klanten, is dat wel zo handig? Bestaande klanten verdienen meer aandacht dan je denkt.

Besteed aandacht aan je bestaande klanten

Je alleen focussen op nieuwe klanten, is dat wel zo handig? Bestaande klanten verdienen meer aandacht dan je denkt.

Heb je een lege agenda?

Een stijgende hypotheekrente, minder woningen in de verkoop en vooral minder hypotheken die afgesloten worden. Kortom: een lege agenda voor veel bedrijven. De tijd die je in nieuwe klanten steekt, gaat af van het contact wat je met bestaande klanten kan hebben. En uit het oog, is uit het hart. Tijd voor actie dus! Focus NU op je bestaande klanten.

Nieuwsbrieven sturen

Om een betere band te krijgen met je bestaande klanten zul je eerst weer op hun netvlies moeten komen. Een digitale nieuwsbrief versturen is een effectieve, eenvoudige en goedkope manier om contact te onderhouden met je klant. Je kunt het inzetten om jouw klant te informeren over een bepaald onderwerp of thema. Ook al heeft je klant de nieuwsbrief niet helemaal gelezen, dan is de verzending toch waardevol geweest. Je bent namelijk weer even in zijn mailbox verschenen en hij heeft je naam gezien. Als je dit maandelijks doet dan kom je elke maand weer even in beeld bij je klant.

Nazorgscan

Nieuwsbrieven zet je voornamelijk informatief in. Daarnaast kun je de relatie verdiepen door je pro-actief op te stellen en te informeren bij je klant of er belangrijke wijzigingen zijn geweest in de financiële of persoonlijke situatie van je klant. Deze wijzigingen kunnen aanleiding zijn om het eerder gegeven advies te herzien en dat levert weer een afspraak in je agenda op. Met onze nazorgscan kun je dit proces volledig automatiseren.

Met al deze geautomatiseerde contactmomenten kom je continue in beeld bij je bestaande klanten en zul je daar voorlopig ook zichtbaar blijven. Dat vergroot de kans dat ze loyaal blijven en zorgen in het beste geval voor nieuwe klanten doordat ze jouw pro-actieve houding waarderen en hun ervaring delen met anderen. Een win-win situatie dus.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
"Een goede aanvulling binnen onze communicatiestrategie"
Milko Perdijk
Perdijk Advies
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?