Wat is het beste tijdstip om een nieuwsbrief te versturen?

Heeft het tijdstip waarop jij je nieuwsbrieven verstuurt naar je klanten invloed op de responsratio? Dit is wat de onderzoeken hebben uitgewezen.

Wat is het beste tijdstip om een nieuwsbrief te versturen?

Heeft het tijdstip waarop jij je nieuwsbrieven verstuurt naar je klanten invloed op de responsratio? Dit is wat de onderzoeken hebben uitgewezen.

Maandagochtend of vrijdagmiddag - Wat is het juiste moment?

Welke dag en vooral welk tijdstip is nou het meest ideaal om nieuwsbrieven te sturen? Onderzoeken hebben uitgewezen dat dat voor consumenten niet belangrijk is! Veel van je klanten hebben een bepaald moment in de week waarop zij hun inbox checken. Verstuur jij dus op maandagochtend de nieuwsbrief, dan komt hij voor klanten die op donderdagmiddag hun mail checken ook voorbij.

Sterker nog, als alle bedrijven gebruik maken van een vast tijdstip zou dat zorgen voor een ontploffing van de inbox. Experimenteer dus zelf welke dag en welk tijdstip het beste uitkomt.

Hoe relevanter, hoe beter

Wat veel belangrijker is, is de relevantie van de nieuwsbrief. Hoe relevanter de informatie, hoe hoger de noodzaak voor klanten om de nieuwsbrief te openen. Zij zullen jou als adviseur gaan herkennen aan de waardevolle informatie, en dat voor de volgende nieuwsbrief onthouden. Het tijdstip maakt dan dus niet uit, want klanten zullen de relevante informatie op hun eigen moment graag weer willen lezen.

Zorg met een vaste frequentie voor regelmaat

Om met regelmaat te verschijnen in de inbox van je klanten is frequentie een belangrijk begrip. Een vaste frequentie zorgt er namelijk voor dat klanten wennen aan het tijdstip waarop jij de nieuwsbrief verstuurt. Zo weten zij wanneer ze iets kunnen verwachten en gaan ze in het gunstigste geval er zelfs naar uitkijken.

Kortom; er is dus geen ideaal tijdstip voor het versturen van nieuwsbrieven. Relevantie en frequentie is in dit geval veel belangrijker.

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

De mailinglijst die geld kost in plaats van oplevert

Lees verder

De €25.000 fout die 9 van de 10 adviseurs maken

Lees verder

Van volger naar klant: zo zet je social media in voor je mailinglijst

Lees verder