Je e-maillijst is goud waard in online marketing!
Succesvolle online marketing valt of staat met de communicatie met je klanten én potentiële klanten. Continu werk je aan je naamsbekendheid en imago. Daarvoor zet je, naast advertenties, je socialmediakanalen in en verstuur je regelmatig een nieuwsbrief.
Focus op je e-maillijst
Helaas zitten er maar 24 uur in een dag en die nieuwsbrief schiet er daardoor nog wel eens bij in. Jammer, want je e-maillijst is méér waard dan je al volgers op Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram bij elkaar!
Je hoeft ons natuurlijk niet zomaar te geloven. Om onze stelling te onderbouwen, geven we je graag drie redenen om je e-maillijst prioriteit #1 te maken.
1. Je e-maillijst is van jou
Jij bezit jouw e-maillijst en daardoor kun jij je abonnees altijd bereiken. Besluit je van systeem te veranderen? Dan neem je je lijst makkelijk mee. Even een export maken, en klaar.
Helaas geldt dat niet voor je volgers op social media... Je volger kan zomaar besluiten zijn account te sluiten: wég mogelijkheid om in contact te komen. En wat gebeurt er als Twitter ineens besluit de deuren te sluiten? Poef! Dag volgers!
2. Je e-maillijst wíl van je horen!
Iedereen op jouw e-maillijst heeft bewust de keuze gemaakt om zich aan te melden voor jouw nieuwsbrief. Misschien omdat je een handige weggever aanbood, of een mooie korting. Maar de keuze was bewust. Dus wanneer jouw nieuwsbrief in hun mailbox verschijnt, zullen ze hem waarschijnlijk lezen en doorklikken naar jouw website.
Op social media is die kans veel kleiner. Ten eerste is er geen garantie dat ze jouw update überhaupt zien. De tijdlijnen op de verschillende platformen zijn inmiddels overbevolkt. Ten tweede ben je afhankelijk van het algoritme van bijvoorbeeld Facebook en de tijdstippen waarop jouw publiek actief is. In de inbox van je nieuwsbrief-abonnees is het ook druk, maar minder rumoerig dan op social media.
3. Je bouwt een band op met je e-maillijst
Via je e-maillijst heb je de kans om een echte band met je abonnees op te bouwen. Ze leren jou en de oplossingen die je biedt via je e-mails kennen. Als je waardevolle content met hen deelt, bouw je een band én vertrouwen op. Vertrouwen is de basis om om klanten aan je te binden.
Jij laat jouw probleem toch ook liever oplossen door iemand die je kent en vertrouwt?
Aan de slag met jouw e-maillijst!
Ben jij inmiddels overtuigd en ga je werk maken van je e-maillijst? Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem dan contact met ons op!