Je e-maillijst is goud waard in online marketing

Je e-maillijst is je meest waardevolle bezit in online marketing. Waardevoller dan al je volgers op Facebook, Twitter en Instagram bij elkaar! Lees hier waarom »

Je e-maillijst is goud waard in online marketing!

Succesvolle online marketing valt of staat met de communicatie met je klanten én potentiële klanten. Continu werk je aan je naamsbekendheid en imago. Daarvoor zet je, naast advertenties, je socialmediakanalen in en verstuur je regelmatig een nieuwsbrief.

Focus op je e-maillijst

Helaas zitten er maar 24 uur in een dag en die nieuwsbrief schiet er daardoor nog wel eens bij in. Jammer, want je e-maillijst is méér waard dan je al volgers op Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram bij elkaar!

Je hoeft ons natuurlijk niet zomaar te geloven. Om onze stelling te onderbouwen, geven we je graag drie redenen om je e-maillijst prioriteit #1 te maken.

1. Je e-maillijst is van jou

Jij bezit jouw e-maillijst en daardoor kun jij je abonnees altijd bereiken. Besluit je van systeem te veranderen? Dan neem je je lijst makkelijk mee. Even een export maken, en klaar.

Helaas geldt dat niet voor je volgers op social media... Je volger kan zomaar besluiten zijn account te sluiten: wég mogelijkheid om in contact te komen. En wat gebeurt er als Twitter ineens besluit de deuren te sluiten? Poef! Dag volgers!

2. Je e-maillijst wíl van je horen!

Iedereen op jouw e-maillijst heeft bewust de keuze gemaakt om zich aan te melden voor jouw nieuwsbrief. Misschien omdat je een handige weggever aanbood, of een mooie korting. Maar de keuze was bewust. Dus wanneer jouw nieuwsbrief in hun mailbox verschijnt, zullen ze hem waarschijnlijk lezen en doorklikken naar jouw website.

Op social media is die kans veel kleiner. Ten eerste is er geen garantie dat ze jouw update überhaupt zien. De tijdlijnen op de verschillende platformen zijn inmiddels overbevolkt. Ten tweede ben je afhankelijk van het algoritme van bijvoorbeeld Facebook en de tijdstippen waarop jouw publiek actief is. In de inbox van je nieuwsbrief-abonnees is het ook druk, maar minder rumoerig dan op social media.

3. Je bouwt een band op met je e-maillijst

Via je e-maillijst heb je de kans om een echte band met je abonnees op te bouwen. Ze leren jou en de oplossingen die je biedt via je e-mails kennen. Als je waardevolle content met hen deelt, bouw je een band én vertrouwen op. Vertrouwen is de basis om om klanten aan je te binden.

Jij laat jouw probleem toch ook liever oplossen door iemand die je kent en vertrouwt?

Aan de slag met jouw e-maillijst!

Ben jij inmiddels overtuigd en ga je werk maken van je e-maillijst? Heb je nog vragen of hulp nodig? Neem dan contact met ons op!

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
"Een goede aanvulling binnen onze communicatiestrategie"
Milko Perdijk
Perdijk Advies
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?