Op welke dag kun je het beste een nieuwsbrief versturen?

Maakt het nog uit op welke dag of welk tijdstip je een nieuwsbrief naar je klanten verstuurt? Dat wordt jaarlijks onderzocht.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Je eerste nieuwsbrief staat klaar voor verzending. Op welke dag kun je dat het beste doen?

Ik had je graag een helder en eenvoudig antwoord gegeven op deze veelgestelde vraag, maar helaas, dat antwoord is er niet. Er is nu eenmaal niet zoiets als één perfecte dag en één perfect tijdstip om je nieuwsbrief te versturen. Stel je voor: je inbox zou ontploffen als iedereen op dit moment ging versturen! Jaarlijks wordt er een groot onderzoek gedaan. Uit de resultaten blijkt dat het bepalend is of je naar consumenten of naar je zakelijke relaties een nieuwsbrief verstuurt, en in welke branche je zit.

Uit dit onderzoek blijkt dat over het algemeen de responseratio’s op maandag tot vrijdag weinig verschil vertonen. Experimenteer daarom op welke dag je jouw e-mailing het beste kunt verzenden. Welke dag is voor jouw doelgroep het meest geschikt? Mogelijk krijg je meer response op de e-mailing, wanneer je deze op een andere dag verstuurt dan de meeste ondernemingen in Nederland.

Tip: zakelijke nieuwsbrieven

Bedrijven krijgen doorgaans de hele dag email binnen. Om jouw nieuwsbrief op te laten vallen kun je je richten op de lunchpauze of het einde van de middag. Die momenten zijn vaak het rustigst.

Let op. De vrijdagmiddag is een populaire middag om vrij te nemen. Sla die dus liever over.

Tip: nieuwsbrieven voor consumenten

Consumenten lezen hun e-mail over het algemeen in hun vrije tijd (het weekend en de avonduren). Richt jij je voornamelijk op particulieren? Mail ze dan 's avonds of juist in het weekend.

Dit is nog belangrijker...

Heb je eenmaal bewust voor een bepaalde dag en tijdstip gekozen, probeer je daar dan aan te houden. Voor je lezers is het prettig om te weten dat ze bijvoorbeeld iedere donderdagochtend of iedere eerste maandag van de maand van jou horen. In het gunstigste geval gaan je relaties erop rekenen en er zelfs naar uitkijken!

Kortom; de dag of het tijdstip maken eigenlijk niet zo heel veel uit. Regelmaat is veel belangrijker.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Dit bespaart mij veel tijd.
Wouter Geerlig
Geerlig Financieel Advies
    
Persoonlijke benadering is erg prettig. Ze nemen echt de tijd.
Peter van Haaften
Van Haaften Advies
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen