Wat is een Call To Action?

Met het plaatsen van een speciale button (ook wel call-to-action genoemd) kun je websitebezoekers sturen.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Het antwoord op deze vraag is eenvoudig. Hiermee kun jij de volgende stap bepalen die een websitebezoeker zou moeten maken. Je hebt toch immers een bepaald doel met je website? Bijvoorbeeld 'een berekening maken' of 'contact opnemen'.

Door de bomen het bos niet zien...

Mensen lezen niet elk woord op je website (gemiddeld slechts 25%). Ze scannen de pagina door te zoeken naar kernwoorden, kopjes en opsommingen. Zorg er dus ten eerste voor dat de teksten op je website lekker kort zijn. Knip vervolgens de pagina op in meerder subkopjes. Dit vergemakkelijkt het lezen.

Neem de bezoeker aan de hand

Het nadeel van een website is dat jij niet achter de lezer kunt gaan staan en kunt aangeven waar hij nu op moet klikken. Met het plaatsen van een speciale button (ook wel call-to-action genoemd) kun je dit sturen. Je neemt de bezoeker als het ware mee aan de hand door je website totdat hij is aangekomen op de pagina die voor jou het meest interessant is (bijvoorbeeld de contact pagina).

Een paar tips voor een goede call-to-action

Tip 1: gebruik werkwoorden

'Download de voorwaarden', 'Neem contact op' of 'Bereken het zelf'. Dit zijn allemaal voorbeelden van een goede call-to-actions. Begin de button met een werkwoord die duidelijk maakt wat je van de bezoeker verlangt.

Tip 2: wees duidelijk

Vertel in een paar woorden wat de lezer kan verwachten. Dus niet: 'klik hier om onze brochure te downloaden' maar 'download brochure'.

Tip 3: laat de button opvallen

Zorg dat je call-to-action button goed opvalt door een contrasterende kleur te gebruiken. Is je website overwegend bruin? kies dan een felle groene kleur zodat het eruit springt. Kies voor een grote knop en plaats er voldoende ruimte omheen. Zo zorg je ervoor dat de ogen van de websitebezoeker er naar toe worden getrokken.

Tip 4: zorg voor een goede landingspagina

Je ziet regelmatig dat er veel tijd besteed is aan het maken en plaatsen van een goede call-to-action knop, maar minder tijd aan de vervolgstap... Zorg er dus voor dat de 'landingspagina' na het klikken op een call-to-action precies aansluit bij het verwachtingspatroon.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk
    
Wij hebben destijds voor Contaqt gekozen omdat wij onze klanten graag via nieuwsbrieven wilde bereiken en dat ook wilde monitoren.
Shirani Arnken
Berkenrode Assurantiën

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen