Heb je toestemming nodig om nieuwsbrieven te versturen naar jouw klanten?

Is er goedkeuring nodig vanuit de klant voordat jij als bedrijf een nieuwsbrief mag versturen?

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Heb je toestemming nodig om nieuwsbrieven te versturen naar jouw klanten?

Is er goedkeuring nodig vanuit de klant voordat jij als bedrijf een nieuwsbrief mag versturen?

Informatie voor bestaande klanten

Op het moment dat jij een informatieve nieuwsbrief met informatieve nieuwsartikelen verstuurt naar jouw bestaande klant, mag je die gewoon versturen zonder toestemming! Maar, wel met de voorwaarde dat het aansluit op het product of dienst die hij bij jou heeft afgenomen. Met een verplichte uitschrijflink kan de klant zich op ieder moment afmelden, mocht de mail toch niet gewenst zijn.

Hoe lossen wij dit voor je op?

Als je een mailing vanuit ons Contaqt systeem verstuurt, dan wordt hier automatisch een uitschrijflink aan toegevoegd zodat de ontvanger zich met één muisklik kan afmelden. Uiteraard ontvang jij hier een melding van.

Commerciële doeleinden  

Dit zit anders als de mail die jij verstuurt voor commerciële doeleinden gebruikt wordt. Een klant die bijvoorbeeld ooit een hypotheek heeft afgesloten, mag je niet gaan vol spammen met mailing over je nieuwe fietsbedrijf. Het moet duidelijk raakvlakken hebben met de dienst of product waarvoor de klant bij jou is gekomen.

Zorg voor toestemming

Wil je wel commerciële mailings gaan versturen aan jouw bestaande klanten? Zorg dan dat je duidelijk toestemming hebt gevraagd en dat je dit ook kunt bewijzen. Omschrijf dus goed om wat voor berichten het gaat en zet het niet in kleine lettertjes onderaan de algemene voorwaarden. Als je zelfs na 5 jaar nog kan bewijzen dat je toestemming hebt, dan zit je goed!

Een mail versturen zonder toestemming is voor informatieve nieuwsbrieven dus geen enkel probleem. Maak duidelijk dat jij de afzender bent en houd het bij informatie waarvoor de klant bij jou is gekomen.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Ik werk al jaren met Contaqt en ben er erg blij met de heldere nieuwsbrieven die worden gemaakt voor mijn klanten!
Johan van Houwelingen
Van Houwelingen financiële diensten
    
Ik werk al jaren met Contaqt en ben er erg blij met de heldere nieuwsbrieven die worden gemaakt voor mijn klanten!
Johan van Houwelingen
Van Houwelingen financiële diensten
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Instagram en nieuwsbrieven: het perfecte duo voor jouw marketing

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Vergroot je omzet met elke klik: e-mailstrategieën die écht verkopen