Zorg ervoor dat je nieuwsbrief ‘mobile first’ is

Waarop lees jij meestal een nieuwsbrief? Doe je dat op je computer of op je telefoon?

Zorg ervoor dat je nieuwsbrief ‘mobile first’ is

Waarop lees jij meestal een nieuwsbrief? Doe je dat op je computer of op je telefoon?

Mobile first

Uit onze statistieken blijkt dat meer de helft van de Nederlanders (59%) zijn e-mail op een smartphone leest.⁠ Dat betekent dus je nieuwsbrief mobile first moet zijn, oftewel afgestemd op de mobiele gebruiker. Maar hoe doe je dat? 

Scanbare e-mails

Smartphonegebruikers hebben haast. Ze scrollen snel door hun e-mail op de momenten dat ze even niets te doen hebben. ⁠Daarbij hebben ze één oog op hun smartphone, één op hun omgeving en zijn ze met hun hoofd alweer bij het volgende punt van aandacht. Daarom is het belangrijk dat jouw e-mails scanbaar zijn. 

Korte en heldere alinea’s

Werk met korte alinea’s die goed uitgelijnd zijn. Gebruik daarbij korte tussenkopjes die helder zijn en direct vertellen waar de volgende alinea over gaat zodat de nieuwsbrief overzichtelijk is. 

Afbeeldingen toevoegen

Zorg voor een afbeelding om een mooie balans te maken tussen tekst en beeld. Schaal de afbeelding op een juiste manier, zodat er geen informatie verloren gaat. 

Lettertype

Houd ook rekening met het lettertype die je gebruikt, want een mobiel leest anders dan een groter scherm. Gebruik bij een mobile first design dus een groter lettertype dan voor een desktop design. 

Goed te weten

De nieuwsbrieven uit onze nieuwsbriefmodule zijn al geschikt voor mobiel gebruik. Ze schalen automatisch mee en zijn prettig leesbaar met een goede afwisseling tussen beeld en tekst.

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

De €25.000 fout die 9 van de 10 adviseurs maken

Lees verder

Van volger naar klant: zo zet je social media in voor je mailinglijst

Lees verder

Hoe je met blogs en nieuwsbrieven extra omzet uit bestaande klanten haalt

Lees verder