Zorg ervoor dat je nieuwsbrief ‘mobile first’ is

Waarop lees jij meestal een nieuwsbrief? Doe je dat op je computer of op je telefoon?

Zorg ervoor dat je nieuwsbrief ‘mobile first’ is

Waarop lees jij meestal een nieuwsbrief? Doe je dat op je computer of op je telefoon?

Mobile first

Uit onze statistieken blijkt dat meer de helft van de Nederlanders (59%) zijn e-mail op een smartphone leest.⁠ Dat betekent dus je nieuwsbrief mobile first moet zijn, oftewel afgestemd op de mobiele gebruiker. Maar hoe doe je dat? 

Scanbare e-mails

Smartphonegebruikers hebben haast. Ze scrollen snel door hun e-mail op de momenten dat ze even niets te doen hebben. ⁠Daarbij hebben ze één oog op hun smartphone, één op hun omgeving en zijn ze met hun hoofd alweer bij het volgende punt van aandacht. Daarom is het belangrijk dat jouw e-mails scanbaar zijn. 

Korte en heldere alinea’s

Werk met korte alinea’s die goed uitgelijnd zijn. Gebruik daarbij korte tussenkopjes die helder zijn en direct vertellen waar de volgende alinea over gaat zodat de nieuwsbrief overzichtelijk is. 

Afbeeldingen toevoegen

Zorg voor een afbeelding om een mooie balans te maken tussen tekst en beeld. Schaal de afbeelding op een juiste manier, zodat er geen informatie verloren gaat. 

Lettertype

Houd ook rekening met het lettertype die je gebruikt, want een mobiel leest anders dan een groter scherm. Gebruik bij een mobile first design dus een groter lettertype dan voor een desktop design. 

Goed te weten

De nieuwsbrieven uit onze nieuwsbriefmodule zijn al geschikt voor mobiel gebruik. Ze schalen automatisch mee en zijn prettig leesbaar met een goede afwisseling tussen beeld en tekst.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice
    
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Dit bespaart mij veel tijd.
Wouter Geerlig
Geerlig Financieel Advies
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?