Zorg ervoor dat je nieuwsbrief ‘mobile first’ is

Waarop lees jij meestal een nieuwsbrief? Doe je dat op je computer of op je telefoon?

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Zorg ervoor dat je nieuwsbrief ‘mobile first’ is

Waarop lees jij meestal een nieuwsbrief? Doe je dat op je computer of op je telefoon?

Mobile first

Uit onze statistieken blijkt dat meer de helft van de Nederlanders (59%) zijn e-mail op een smartphone leest.⁠ Dat betekent dus je nieuwsbrief mobile first moet zijn, oftewel afgestemd op de mobiele gebruiker. Maar hoe doe je dat? 

Scanbare e-mails

Smartphonegebruikers hebben haast. Ze scrollen snel door hun e-mail op de momenten dat ze even niets te doen hebben. ⁠Daarbij hebben ze één oog op hun smartphone, één op hun omgeving en zijn ze met hun hoofd alweer bij het volgende punt van aandacht. Daarom is het belangrijk dat jouw e-mails scanbaar zijn. 

Korte en heldere alinea’s

Werk met korte alinea’s die goed uitgelijnd zijn. Gebruik daarbij korte tussenkopjes die helder zijn en direct vertellen waar de volgende alinea over gaat zodat de nieuwsbrief overzichtelijk is. 

Afbeeldingen toevoegen

Zorg voor een afbeelding om een mooie balans te maken tussen tekst en beeld. Schaal de afbeelding op een juiste manier, zodat er geen informatie verloren gaat. 

Lettertype

Houd ook rekening met het lettertype die je gebruikt, want een mobiel leest anders dan een groter scherm. Gebruik bij een mobile first design dus een groter lettertype dan voor een desktop design. 

Goed te weten

De nieuwsbrieven uit onze nieuwsbriefmodule zijn al geschikt voor mobiel gebruik. Ze schalen automatisch mee en zijn prettig leesbaar met een goede afwisseling tussen beeld en tekst.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk
    
Ik werk al jaren met Contaqt en ben er erg blij met de heldere nieuwsbrieven die worden gemaakt voor mijn klanten!
Johan van Houwelingen
Van Houwelingen financiële diensten
    
Werken met Contaqt levert zelfs nieuwe klanten op!
Pieter Oorlog
Foreburgh Financiële Planning

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Instagram en nieuwsbrieven: het perfecte duo voor jouw marketing

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Vergroot je omzet met elke klik: e-mailstrategieën die écht verkopen