6 inspirerende tips voor top content

Je klanten boeien en aan je bedrijf laten binden gaat niet zomaar. Daarvoor zijn een aantal middelen nodig, waaronder goede content. Maar waar haal je de ideeën voor deze content vandaan?

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

6 inspirerende tips voor top content

Je klanten boeien en aan je bedrijf laten binden gaat niet zomaar. Daarvoor zijn een aantal middelen nodig, waaronder goede content. Maar waar haal je de ideeën voor deze content vandaan?

1: Contact met de klant

Bij het bedenken van content speel je in op wat jouw klanten bezig houdt. Je doet dus aannames over ze, zonder dat je precies weet waar je op in kan spelen. Die aannames zullen grotendeels kloppen, want je hebt tenslotte bijna elke dag contact met ze. Maar wil je content die echt aanslaat? Vraag het de klant dan zelf. Dat kan via een gesprek, maar ook eenvoudig via social media kanalen als LinkedIn en Facebook. 

2: Wat doet de concurrentie?

Soms kan het helpen om eens te kijken wat je concurrentie allemaal aan content plaatst. Misschien ken je een bedrijf met veel volgers en connecties en kan je daar wat inspiratie uit halen. Let er hierbij op dat je die content niet één op één overneemt, dat kan namelijk voor problemen zorgen. Zie het als een inspiratiebron en formuleer leerpunten die je hieruit mee kan nemen voor je eigen content. 

3: De mening van anderen

Uit onderzoek blijkt dat de mening van een ander goed aanslaat bij klanten. Dat is dus ook de reden dat veel bedrijven recensies plaatsen op hun site. Dat zijn vaak recensies die positief zijn en met lof spreken over je kwaliteiten. Maar aan de andere kant bieden klachten ook kansen. Door ze op te lossen laat je zien dat je bedrijf streeft naar tevredenheid. Top content dus! 

4: Kennis delen

Om je te onderscheiden van anderen, kun je kennis delen van jouw expertise. Je stelt je hierdoor op als expert en klanten zullen zich sneller aan je binden door het vertrouwen dat ze in je hebben. Door dit constant door te voeren in je content, weten ze wat je te bieden hebt en blijft je content scoren. 

5: Interessante feitjes

Met de juiste kennis in huis kun je dus content delen vanuit jouw rol als expert. Maar wil je meer diversiteit in je content? Deel dan interessante feitjes en wist-je-datjes. Je deelt op die manier jouw kennis op een leuke en speelse manier. 

6: Gebruik content van ons

Vind je het lastig om keer op keer zelf content te verzinnen? Geen probleem, wij helpen je graag! 

Kijk eens bij onze nieuwsmodule. Daarbij schrijven wij de content voor je én we zorgen ervoor dat het bij je klant terecht komt. 

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld
    
Contaqt helpt enorm bij het leveren van wettelijke nazorg
René Wassink
Consulting
    
Alle nieuwsbrieven zijn kant-en-klaar. Ideaal!
Ricardo Piga
Unico Finance

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen