De Nazorgscan
Als je klant ontevreden is, dan geeft hij dit wel aan toch?
Onderzoek
Nee. Helaas. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat 60% van de ontevreden klanten niet klaagt. Van de niet-klagers vertrekt 80% naar een andere aanbieder, zonder jou op de hoogte te stellen van hun ongemak. Je kan vervolgens zelf uitrekenen wat dit jouw organisatie kost. Zorg er dus voor dat ontevreden klanten eenvoudig en snel hun klacht kunnen indienen en los dit adequaat op. Of nog beter; ga actief op zoek naar klachten.
Nazorgscan
Dat kun je eenvoudig doen met onze jaarlijkse Nazorgscan. Deze verstuur je elk jaar (of eens per 2 jaar) naar al je klanten. Een van de vragen is of je klant nog tevreden is over de dienstverlening die je aanbiedt. Door deze vraag te stellen verlaag je de drempel om de klacht te aan jou door te geven. Hiermee stel je jezelf pro-actief op en kun je in een vroeg stadium reageren op een klacht.⠀
Eigenlijk best wel simpel. Vraag er gewoon naar. En het mooie is... je kunt het allemaal automatiseren. Ben je benieuwd hoe dit werkt? Op onze website vind je een voorbeeld van zo'n nazorgscan.