Focus op je e-maillijst
Succesvolle online marketing valt of staat met de communicatie met je klanten én potentiële klanten. Je e-maillijst is méér waard dan al je volgers op Facebook, Twitter, LinkedIn of Instagram bij elkaar.
Maillijst
Een maillijst is een opgebouwde lijst met e-mailadressen van (potentiële) klanten. Iedereen op jouw e-maillijst heeft bewust de keuze gemaakt om zich aan te melden voor jouw nieuwsbrief. Op deze manier kun je makkelijk een grote groep klanten aanspreken, die allemaal geïnteresseerd zijn in jouw content.
Bereik
Jij bezit jouw e-maillijst en daardoor kun jij je abonnees altijd bereiken. Op social media kan een volger zomaar besluiten zijn account te sluiten. Weg bereik! Daarnaast heb je op social media ook te maken met een algoritme waardoor je niet altijd zichtbaar bent. In de inbox van je nieuwsbriefabonnees ben je niet afhankelijk van een algoritme. Zo ben je dus altijd te vinden en bouw je een band op met je abonnees.
Regelmaat
Probeer met enige regelmaat je mailinglijst op te schonen. Zo voorkom je dat je onnodig blijft mailen naar inactieve adressen die ervoor zorgen dat jouw verzendreputatie omlaag gaat. Houd die regelmaat ook aan voor het versturen van e-mails. Zo weet de klant wat hij aan jou heeft en bouw je betrouwbaarheid op.