Bied jij je klanten al een financiële APK?

De financiële APK is (nog) niet verplicht, maar biedt jou én je klanten aanzienlijke voordelen. Bied jij hem aan jouw klanten aan? Nee? Lees dan dit blog »

Bied jij jouw klanten een financiële APK?

Er wordt al jaren over gesproken: de verplichte financiële APK. Onder ander de AFM heeft zich voor dit initiatief uitgesproken en is van mening dat een jaarlijkse controle van de financiële situatie van iedere inwoner vanaf zestien jaar een goed idee is. En hoewel de financiële APK nog niet wettelijk verplicht is, is het wel wenselijk deze aan jouw klanten aan te bieden. Waarom? Dat vertellen we je hieronder!

Problemen vroegtijdig signaleren met een financiële APK

Armoede en schulden zijn een groeiend probleem in Nederland. En hoewel er veel politieke aandacht voor is, blijven de cijfers stijgen. Volgens Nibud (2019) kampt één op de vijf personen in Nederland met betalingsproblemen. En het Sociaal Plan Bureau stelt zelfs dat ruim een half miljoen mensen in Nederland langdurig arm zijn.

Wanneer iedereen jaarlijks een financiële APK zou ondergaan, kunnen financiële moeilijkheden gesignaleerd worden voordat de problemen te groot worden om ze nog het hoofd te bieden. Maar ook wanneer een tekortkoming in de financiële situatie nu nog niet urgent is, zoals bijvoorbeeld bij een pensioengat, kan de financiële APK helpen om het tekort inzichtelijk te maken. En dit met een gedegen plan aan te vullen!

Commerciële kansen dankzij de financiële APK

De financiële APK is niet alleen een middel om je klanten te helpen financiële problemen te voorkomen of het hoofd te bieden. Het aanbieden van deze jaarlijkse scan biedt ook jou als financieel adviseur kansen.

Dankzij de APK heb je minimaal één keer per jaar contact met je klanten en weet je exact wat er bij je klanten leeft. Daardoor heb je de kans om commerciële kansen in een vroeg stadium te signaleren en te verzilveren. Maar zelfs wanneer er niet ieder jaar concrete commerciële kansen zijn, bouw je een betere relatie op met je klanten door het jaarlijkse contact en creëer je loyale klanten.

Eenvoudig een financiële APK aanbieden aan je klanten?

Wil jij graag je klanten een jaarlijkse financiële APK aanbieden, maar heb je geen idee waar je moet beginnen? Dan hebben we goed nieuws voor je! Met onze Nazorgscan-module heb je beschikking over een kant-en-klare jaarlijkse check. Natuurlijk kun je deze controle volledig aanpassen naar jouw wensen. Benieuwd hoe dat werkt? Bekijk dan dit filmpje voor de uitleg van de jaarlijkse financiële APK. Liever persoonlijk contact? We zitten klaar voor je via de chat of 038 - 30 20 023.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Wij zijn heel enthousiast over Contaqt!
Susan van der Graaf
De HypotheekAcademie
    
Contaqt is veel beter dan onze vorige aanbieder!
Roger Mordan
Roger Mordang Financieel Advies
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?