Hoe vaak moet je een nieuwsbrief versturen?

Een goede frequentie kan er voor zorgen dat je nieuwsbrief beter gelezen wordt. Benieuwd naar de optimale frequentie?

Hoe vaak moet je een nieuwsbrief versturen?

Het is een vraag die we regelmatig krijgen van onze klanten: hoe vaak moet ik mijn e-mail nieuwsbrief versturen? Het antwoord op die vraag is vaak afhankelijk van veel verschillende factoren, en we kunnen dus geen eenduidig antwoord geven. Maar in deze blogpost helpen we je wel op weg om het juiste antwoord voor jou te vinden!

Wat de ideale frequentie is om je mailing te versturen is ook afhankelijk van je product of dienst wat je levert. Toch kunnen wij je wel een advies geven, wat in de meeste gevallen toegepast kan worden: mail één keer in de twee weken. Dit is niet te veel en niet te weinig. De personen op je mailinglijst zullen zich niet overspoeld voelen met mails van jou. Al helemaal niet als je zeer waardevolle content/informatie verstrekt en dit doseert.

Onbekend maakt onbemind

Vaak horen wij dat bedrijven wel een nieuwsbrief sturen maar 1 keer per jaar of 1 keer per kwartaal. Het woord nieuwsbrief wordt veel te letterlijk uitgelegd. Ze weten dan ook niet welk nieuws ze moeten melden. Vaker een nieuwsbrief sturen lijkt dan een onmogelijke taak.

Als je vaak onregelmatig verstuurt, heb je kans dat de ontvangers je vergeten en bij de volgende nieuwsbrief zichzelf gaan afvragen waarom ze die nieuwsbrief eigenlijk krijgen.

Wist je dat, hoe frequenter je een waardevolle e-mail nieuwsbrief naar je lezers stuurt des te minder wordt het als spam ervaren - met als gevolg minder uitschrijvingen. Wil je succes, stuur dan ook echt volgens plan regelmatig je waardevolle nieuwsbrief.

Regelmaat

Dat er regelmaat in het versturen moet zitten, staat buiten kijf. Een e-mail nieuwsbrief versturen is een prima manier om contact te onderhouden met je klanten en om nieuwe klanten te trekken, maar dan moeten ze wel regelmatig iets van je horen. Zelfs als de verzenddatum van een mailing in jouw vakantie valt.

Tip!

Zoek een lege ruimte, pak een white-board en organiseer met je team een brainstormsessie. Bedenk in een korte tijd zoveel mogelijk onderwerpen voor in de nieuwsbrief. Je zult zien dat je in korte tijd tot veel inspirerende ideeën zult komen.

Werk deze ideeën vervolgens uit en maak in één keer een stuk of 10 nieuwsbrieven en zet deze klaar in de software zodat ze automatisch verzonden worden. Als je eenmaal 'in de flow' zit dan zul je merken dat het maken van deze nieuwsbrieven erg gemakkelijk gaat. Vervolgens hoef je er maanden niet meer naar om te kijken!

Nog een tip!

Wil je het nog gemakkelijker geregeld hebben? Maak dan gebruik van onze nieuwsbriefmodule. Daarbij nemen wij al het werk uit handen. Wij schrijven de nieuwsartikelen en versturen de nieuwsbrief naar je klanten. Dan hoef jij niets te doen!

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

De €25.000 fout die 9 van de 10 adviseurs maken

Lees verder

Van volger naar klant: zo zet je social media in voor je mailinglijst

Lees verder

Hoe je met blogs en nieuwsbrieven extra omzet uit bestaande klanten haalt

Lees verder