Hoe vaak moet je een nieuwsbrief versturen?

Een goede frequentie kan er voor zorgen dat je nieuwsbrief beter gelezen wordt. Benieuwd naar de optimale frequentie?

Hoe vaak moet je een nieuwsbrief versturen?

Het is een vraag die we regelmatig krijgen van onze klanten: hoe vaak moet ik mijn e-mail nieuwsbrief versturen? Het antwoord op die vraag is vaak afhankelijk van veel verschillende factoren, en we kunnen dus geen eenduidig antwoord geven. Maar in deze blogpost helpen we je wel op weg om het juiste antwoord voor jou te vinden!

Wat de ideale frequentie is om je mailing te versturen is ook afhankelijk van je product of dienst wat je levert. Toch kunnen wij je wel een advies geven, wat in de meeste gevallen toegepast kan worden: mail één keer in de twee weken. Dit is niet te veel en niet te weinig. De personen op je mailinglijst zullen zich niet overspoeld voelen met mails van jou. Al helemaal niet als je zeer waardevolle content/informatie verstrekt en dit doseert.

Onbekend maakt onbemind

Vaak horen wij dat bedrijven wel een nieuwsbrief sturen maar 1 keer per jaar of 1 keer per kwartaal. Het woord nieuwsbrief wordt veel te letterlijk uitgelegd. Ze weten dan ook niet welk nieuws ze moeten melden. Vaker een nieuwsbrief sturen lijkt dan een onmogelijke taak.

Als je vaak onregelmatig verstuurt, heb je kans dat de ontvangers je vergeten en bij de volgende nieuwsbrief zichzelf gaan afvragen waarom ze die nieuwsbrief eigenlijk krijgen.

Wist je dat, hoe frequenter je een waardevolle e-mail nieuwsbrief naar je lezers stuurt des te minder wordt het als spam ervaren - met als gevolg minder uitschrijvingen. Wil je succes, stuur dan ook echt volgens plan regelmatig je waardevolle nieuwsbrief.

Regelmaat

Dat er regelmaat in het versturen moet zitten, staat buiten kijf. Een e-mail nieuwsbrief versturen is een prima manier om contact te onderhouden met je klanten en om nieuwe klanten te trekken, maar dan moeten ze wel regelmatig iets van je horen. Zelfs als de verzenddatum van een mailing in jouw vakantie valt.

Tip!

Zoek een lege ruimte, pak een white-board en organiseer met je team een brainstormsessie. Bedenk in een korte tijd zoveel mogelijk onderwerpen voor in de nieuwsbrief. Je zult zien dat je in korte tijd tot veel inspirerende ideeën zult komen.

Werk deze ideeën vervolgens uit en maak in één keer een stuk of 10 nieuwsbrieven en zet deze klaar in de software zodat ze automatisch verzonden worden. Als je eenmaal 'in de flow' zit dan zul je merken dat het maken van deze nieuwsbrieven erg gemakkelijk gaat. Vervolgens hoef je er maanden niet meer naar om te kijken!

Nog een tip!

Wil je het nog gemakkelijker geregeld hebben? Maak dan gebruik van onze nieuwsbriefmodule. Daarbij nemen wij al het werk uit handen. Wij schrijven de nieuwsartikelen en versturen de nieuwsbrief naar je klanten. Dan hoef jij niets te doen!

 

Dagelijks maken ruim 400 advieskantoren gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Alle nieuwsbrieven zijn kant-en-klaar. Ideaal!
Ricardo Piga
Unico Finance
    
Continue stroom aan relevante onderwerpen
Michel Dijk
ThuisInGeld
    
Een mooie aanvulling op mijn online dienstverlening!
Maarten Prins
VZP Bedrijven B.V. en DoeHetZelfAOV.nl

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Dit wil je lezen!

Gratis boek voor Financieel Adviseurs boordevol tips:

-Leer alles over jouw online kansen
-Zo versla je Independer!
-Betere marketing met beperkt budget
-Compleet stappenplan & gratis tools
-En nog veel meer...

Download gratis