Wat je kunt leren van een waterdruppel

Een lekkende kraan. Daar heb je direct een beeld bij toch? Dat is een mooie metafoor voor deze tip.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Een lekkende kraan. Daar heb je direct een beeld bij toch? Dat is een mooie metafoor voor deze tip.

Drup. Drup. Drup.

Herken je dit? Je zit op de bank en je hoort in de keuken met enige regelmaat de druppels in de bak vallen. Drup. Drup. Drup. Vervolgens wordt je aandacht weer getrokken naar de film die je aan het kijken was. Je bent de kraan volkomen vergeten.

Als de film is afgelopen dan word je je ineens weer bewust van de druppels die in de bak vallen. Drup. Drup.Drup. En als je er eenmaal op gaat letten dan kun je het eigenlijk niet meer negeren.

Zo werkt het met je bestaande klanten ook. Hoe goed je ze ook geholpen hebt in het verleden; ze gaan je op een gegeven moment weer vergeten. Hun leven gaat immers gewoon door. Totdat... ze weer een nieuwsbrief van jou in de mailbox vinden. Dan heb jij weer even de volle aandacht.

Lange termijn effort

Als je consequent van je laat horen dan blijf je dus continue op het netvlies van je klant. Ze kunnen je dan -net als een lekkende kraan- niet negereren. Maar... dan moet je wél vol blijven houden. Dit is een kwestie van een lange adem dus.

Het werkt dus niet om vandaag een nieuwsbrief te versturen en dan over 3 maanden nog één. Nee, stuur minimaal eens per maand een nieuwsbrief en bij voorkeur twee keer per maand.

Beloning

Ben je bereid om deze lange termijn effort te leveren? Dan zul je beloond worden. Mocht je klant namelijk ooit eens een financieel adviseur nodig hebben voor advies of voor het aanschaffen van een financieel product dan is de kans groot dat jouw naam oppopt in zijn hoofd.

Hulp nodig?

Het meest gehoorde bezwaar van financieel adviseurs is: "Nieuwsbrieven versturen? Daar heb ik helemaal geen tijd voor". En dat snappen wij. Daarom kun je onze hulp inschakelen en dit compleet uitbesteden voor slechts een paar tientjes per maand. Dan houd jij tijd over voor leuke dingen.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
"Het bespaart mij een hoop tijd"
S.M. (Suzanne) de Moor FFP
More Advice
    
Wij zijn heel enthousiast over Contaqt!
Susan van der Graaf
De HypotheekAcademie
    
Werken met Contaqt levert zelfs nieuwe klanten op!
Pieter Oorlog
Foreburgh Financiële Planning

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen