Veel adviseurs zijn er stellig van overtuigd dat klanten helemaal niet op nieuwsbrieven zitten te wachten. Maar klopt dat wel?
Zit mijn klant te wachten op een nieuwsbrief?
Veel adviseurs zijn er stellig van overtuigd dat klanten helemaal niet op nieuwsbrieven zitten te wachten. Maar klopt dat wel?⠀
Goede cijfers
Als adviseur heb je vermoedelijk zelf een hekel aan een volle mailbox. Om die reden verwacht je dus, dat jouw klanten niet op nieuwsbrieven zitten te wachten. Toch laten cijfers zien dat gemiddeld 44% de nieuwsbrief opent. En dat is erg goed! ⠀
Informeren
Een nieuwsbrief zet je in om de klant te informeren over een bepaald onderwerp of thema. De cijfers liggen voor deze branche hoog omdat consumenten graag lezen over alles wat met geld te maken heeft. Zorg voor de juiste verhouding tussen informatie en commercie, want nieuwsbrieven van informatieve aard worden dus vaak gewaardeerd.
Merkbeleving
Ook al heeft de klant de nieuwsbrief niet gelezen, dan is de verzending toch waardevol geweest. Je bent namelijk weer even in de mailbox verschenen en hebt daarbij bijgedragen aan een (onbewuste) merkbeleving. Je positioneert jezelf daarnaast als expert door de klant te voorzien van informatie. Dus voor iedereen die de nieuwsbrief leest blijf je extra hangen.
Wij adviseren je minimaal tweemaal per maand een nieuwsbrief te versturen voor het beste resultaat!
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.