Zit mijn klant te wachten op een nieuwsbrief?

Veel adviseurs zijn er stellig van overtuigd dat klanten helemaal niet op nieuwsbrieven zitten te wachten. Maar klopt dat wel?

Zit mijn klant te wachten op een nieuwsbrief?

Veel adviseurs zijn er stellig van overtuigd dat klanten helemaal niet op nieuwsbrieven zitten te wachten. Maar klopt dat wel?⠀

Goede cijfers

Als adviseur heb je vermoedelijk zelf een hekel aan een volle mailbox. Om die reden verwacht je dus, dat jouw klanten niet op nieuwsbrieven zitten te wachten. Toch laten cijfers zien dat gemiddeld 44% de nieuwsbrief opent. En dat is erg goed! ⠀

Informeren

Een nieuwsbrief zet je in om de klant te informeren over een bepaald onderwerp of thema. De cijfers liggen voor deze branche hoog omdat consumenten graag lezen over alles wat met geld te maken heeft. Zorg voor de juiste verhouding tussen informatie en commercie, want nieuwsbrieven van informatieve aard worden dus vaak gewaardeerd.

Merkbeleving

Ook al heeft de klant de nieuwsbrief niet gelezen, dan is de verzending toch waardevol geweest. Je bent namelijk weer even in de mailbox verschenen en hebt daarbij bijgedragen aan een (onbewuste) merkbeleving. Je positioneert jezelf daarnaast als expert door de klant te voorzien van informatie. Dus voor iedereen die de nieuwsbrief leest blijf je extra hangen.

Wij adviseren je minimaal tweemaal per maand een nieuwsbrief te versturen voor het beste resultaat!

P.s. wil je weten wat Contaqt voor jouw bedrijf kan betekenen? Plan dan eens een gratis strategiegesprek in.

Meer weten? Vraag een demo aan.

Zien is geloven toch? In een demo leggen we je graag uit wat de mogelijkheden zijn én wat het verschil is tussen onze basis en Premium abonnement.

Ruim 400 advieskantoren kiezen al voor Contaqt.

Wat het Rijksmuseum wel doet (en jij niet)

Lees verder

De mailinglijst die geld kost in plaats van oplevert

Lees verder

De €25.000 fout die 9 van de 10 adviseurs maken

Lees verder