Heb je nog geen tagline? Een gemiste kans!

Een tagline is een klein zinnetje, bijvoorbeeld onder je logo. In dit zinnetje vertel je in enkele woorden wat jouw bedrijf doet. Heb je er nog geen? Dat is een gemiste marketingkans!

Er is één zin op je website waarmee je de bezoeker direct kunt vertellen waarom jouw bedrijf er is, waarin je je onderscheidt en welke informatie er op jouw website te vinden is: de tagline.

Een tagline is een klein zinnetje, bijvoorbeeld onder je logo. In dit zinnetje vertel je in enkele woorden wat jouw bedrijf doet. Een bezoeker zou aan dit ene zinnetje meteen moeten kunnen zien wat hij aan jou heeft.

Waarom heb je een tagline nodig?

Een goede tagline beantwoordt twee vragen: wat doe je en waar ben je goed in? Als het even kan, geeft de tagline bovendien wat emotie mee. En dat alles in één zin van enkele woorden. Dat is wat je noemt: een uitdaging…

Tagline bedenken

Probeer je bedrijf in één zin samen te vatten. Dat klinkt makkelijker dan het is. Want hoe lang heb jij normaliter nodig om te vertellen wat je doet en te bieden hebt? Hoe veel producten en diensten heb jij in je aanbod? Dat valt niet zomaar in één zin samen te vatten. En toch zul je moeten. Je bezoeker moet direct weten wat hij of zij aan jouw bedrijf heeft.

Bij een tagline gaat het erom in zo weinig mogelijk woorden zoveel mogelijk duidelijk te maken. Over je bedrijf welteverstaan. Kort, krachtig en vooral concreet. Het hoeft geen volzin te zijn, enkele losse woorden volstaan als dat jouw bedrijf omschrijft.

Onze tagline

Je hebt onze tagline waarschijnlijk wel ontdekt: '#blijeklanten #meeromzet'. Hoewel het maar vier woorden zijn hebben we er toch een tijd over gedaan om het te bedenken.

Deze tagline laat zien wat wij kunnen bieden aan jou. Doordat je klanten regelmatig nieuwsbrieven krijgen en je pro-actief in contact met ze blijft door de jaarlijkse nazorgscan zul je merken dat je klanten 'blijer' worden. Het logische gevolg hiervan is dat je omzet toeneemt. Immers: blije klanten komen graag bij je terug.

We dagen je uit: weet je een betere tagline voor Contaqt? deel hem met ons! Misschien prijkt jouw bedachte tagline dan wel op onze website.

Plaats tagline

Meestal staat een tagline bovenaan de webpagina, onder of naast het logo. Bezoekers kijken namelijk vaak als eerste naar het logo om te zien waar ze beland zijn. Dit is daarom de ultieme plek om in één oogopslag duidelijk te maken wat er op de website te vinden is.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Contaqt helpt mij om in contact te blijven met mijn klanten en geïnteresseerden
Marion de Rijk
AdviesRijk
    
Alle nieuwsbrieven zijn kant-en-klaar. Ideaal!
Ricardo Piga
Unico Finance
    
Wij zijn heel enthousiast over Contaqt!
Susan van der Graaf
De HypotheekAcademie

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?