Er is één zin op je website waarmee je de bezoeker direct kunt vertellen waarom jouw bedrijf er is, waarin je je onderscheidt en welke informatie er op jouw website te vinden is: de tagline.
Een tagline is een klein zinnetje, bijvoorbeeld onder je logo. In dit zinnetje vertel je in enkele woorden wat jouw bedrijf doet. Een bezoeker zou aan dit ene zinnetje meteen moeten kunnen zien wat hij aan jou heeft.
Waarom heb je een tagline nodig?
Een goede tagline beantwoordt twee vragen: wat doe je en waar ben je goed in? Als het even kan, geeft de tagline bovendien wat emotie mee. En dat alles in één zin van enkele woorden. Dat is wat je noemt: een uitdaging…
Tagline bedenken
Probeer je bedrijf in één zin samen te vatten. Dat klinkt makkelijker dan het is. Want hoe lang heb jij normaliter nodig om te vertellen wat je doet en te bieden hebt? Hoe veel producten en diensten heb jij in je aanbod? Dat valt niet zomaar in één zin samen te vatten. En toch zul je moeten. Je bezoeker moet direct weten wat hij of zij aan jouw bedrijf heeft.
Bij een tagline gaat het erom in zo weinig mogelijk woorden zoveel mogelijk duidelijk te maken. Over je bedrijf welteverstaan. Kort, krachtig en vooral concreet. Het hoeft geen volzin te zijn, enkele losse woorden volstaan als dat jouw bedrijf omschrijft.
Onze tagline
Je hebt onze tagline waarschijnlijk wel ontdekt: '#blijeklanten #meeromzet'. Hoewel het maar vier woorden zijn hebben we er toch een tijd over gedaan om het te bedenken.

Deze tagline laat zien wat wij kunnen bieden aan jou. Doordat je klanten regelmatig nieuwsbrieven krijgen en je pro-actief in contact met ze blijft door de jaarlijkse nazorgscan zul je merken dat je klanten 'blijer' worden. Het logische gevolg hiervan is dat je omzet toeneemt. Immers: blije klanten komen graag bij je terug.
We dagen je uit: weet je een betere tagline voor Contaqt? deel hem met ons! Misschien prijkt jouw bedachte tagline dan wel op onze website.
Plaats tagline
Meestal staat een tagline bovenaan de webpagina, onder of naast het logo. Bezoekers kijken namelijk vaak als eerste naar het logo om te zien waar ze beland zijn. Dit is daarom de ultieme plek om in één oogopslag duidelijk te maken wat er op de website te vinden is.