Een snippet, de manier om de aandacht van je lezer in de inbox te trekken. Maar hoe maak je daar goed gebruik van?
De voordelen van een sterke e-mail snippet
Een snippet, de manier om de aandacht van je lezer in de inbox te trekken. Maar hoe maak je daar goed gebruik van?
Wat is een snippet?
Misschien heb je ooit de term ‘Snippet’ voorbij horen komen. Een stukje tekst of een aantal woorden die je direct na de onderwerpregel in je e-mail kunt plaatsen. Een goede manier om je lezer de inbox in te trekken. Door gebruik te maken van de snippet kun je de lezer direct extra informatie meegeven, want ze krijgen het al te zien voordat ze de e-mail daadwerkelijk geopend hebben.
Trigger nieuwsgierigheid naar de rest van de e-mail
Met de snippet kun je nieuwsgierigheid triggeren naar de rest van de nieuwsbrief. Naast de onderwerpregel kun je met de snippet korte informatie geven over de inhoud van de mail. Zo zullen klanten sneller de inhoud willen bekijken omdat je meer informatie hebt kunnen geven.
Aanvulling op de onderwerpregel
Omdat de onderwerpregel die jouw klant te zien krijgt in de inbox vaak kort is, is de snippet daar een mooie aanvulling op. Door de onderwerpregel en de snippet op elkaar af te stemmen zullen lezers benieuwd zijn naar meer van de inhoud. Maar let op, de snippet wordt niet overal op dezelfde manier getoond. Dus zorg wel dat de onderwerpregel ook op zichzelf staand iets zegt.
Benoem de voordelen
Als de nieuwsgierigheid eenmaal getriggerd is, dan zullen klanten nog sneller klikken als ze weten welk voordeel het hen geeft. Omdat de onderwerpregel te kort is om het voordeel in te zetten, is de snippet hier een goede mogelijkheid voor. Zet hier dus neer wat het voordeel is voor de lezer als hij of zijn de nieuwsbrief opent.
Houd het kort
Houd de snippet kort maar krachtig. Maak het niet langer dan 75 karakters, maar benut deze ruimte wel goed. Zo zul je zien dat je met een paar extra woorden veel kunt bereiken.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.