5 redenen waarom jij een blog zou moeten hebben!

Een blog? Maar ik heb toch al een nieuwsbrief..? Dat hoor je vaker, maar er zitten veel voordelen aan het hebben van een blog.

5 redenen waarom jij een blog zou moeten hebben!
Een blog? Maar ik heb toch al een nieuwsbrief..? Dat hoor je vaker, maar er zitten veel voordelen aan het hebben van een blog.

#1 Groeiende mailinglijst

Een goede blog zorgt voor geïnteresseerde (potentiële) klanten. Je wekt de interesse van de lezer en zorgt dat ze zich onderaan de blog kunnen aanmelden voor jouw nieuwsbrief. Eenmaal aangemeld, kun je de volgende keer rechtstreeks waardevolle content delen.

#2 Expertise delen

Een blog is de perfecte manier om jouw expertise te delen. Jij bent immers expert in wat je doet. Dat kun je bewijzen door regelmatig nieuwe blogs te plaatsen waarin je laat zien dat je op de hoogte bent van nieuwe ontwikkelingen.

#3 Delen op social media

Een waardevolle blog is het delen waard. Delen via social media kan zorgen voor meer bereik, nieuwe bezoekers en meer naamsbekendheid. Je blog delen via social media is dus een goede vorm van mond-tot-mond reclame.

#4 Hoger in de zoekresultaten

Hoog scoren in de zoekresultaten hangt tegenwoordig niet meer alleen af van zoekwoorden. De leesbehoefte van lezers speelt een centrale rol. Blogartikelen trekken lezers naar de website en zorgen ervoor dat ze daar een tijdje blijven. Dit zorgt ervoor dat je meer kans maakt om hoger in de zoekresultaten te verschijnen.

#5 Persoonlijkheid bieden

Voor klanten is het steeds belangrijker om te weten wie er achter het bedrijf zit. Zo weten zij waar ze zich bij aansluiten en met wie ze in zee gaan. Een blog is een mooie manier om jezelf als ondernemer te uiten. Je kunt je visie delen en anderen inspireren en prikkelen. Het tonen van jouw passie voor wat je doet, maakt het aantrekkelijk om te kiezen voor jouw bedrijf.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Ik werk al jaren met Contaqt en ben er erg blij met de heldere nieuwsbrieven die worden gemaakt voor mijn klanten!
Johan van Houwelingen
Van Houwelingen financiële diensten
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.
    
Snelle en goede service van Contaqt. Daarnaast blijkt de nazorgscan een succes te zijn.
Kees Toebak
Kees Toebak Assurantiën B.V.

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?