Een expert status - Hoe bereik je dat?
Als je een expert status wilt bereiken dan moet je daar iets voor doen.
Eerste ontmoeting
Het gebeurt zelden dat iemand bij een eerste ontmoeting meteen iets bij je koopt. Dat is niet gek, want vertrouwen staat aan de basis van een verkoop. Mensen willen zeker weten dat jij degene bent die hen het beste kan helpen, voordat ze geld uitgeven. Weten ze dat jij een expert bent op jouw vakgebied? Dan is de kans groter dat ze met jou in zee gaan.
Klanten bereiken
Wie een expertstatus heeft, kan dus makkelijker klanten bereiken. Je staat namelijk bekend als expert over een bepaald onderwerp of gebied. Mensen weten je te vinden, gaan je tippen aan anderen en dat levert klanten op. Maar om die status te bereiken moet je wel eerst vertrouwen opbouwen.
Vertrouwen opbouwen
Hoe bouw je dat vertrouwen dan op? Het antwoord is simpel: deel regelmatig gratis content. Contentmarketing is een relatief nieuwe vorm van marketing, waarmee jij laat zien dat je verstand van zaken hebt.
Informatie delen
Met interessante artikelen en relevante informatie vergroot jij je expertstatus. Door dat vanuit jou persoonlijk te delen bouw je vertrouwen op als expert. Wees hierin consistent en laat jezelf niet de ene week 5 keer voorbij komen en de andere week niet bij (potentiële) klanten. Kies voor een aantal vaste momenten per week.
Hulp nodig?
Eerlijk is eerlijk; het kost wel tijd om consistent waardevolle informatie te delen. Kun je daar wat hulp bij gebruiken? Kijk dan eens bij onze nieuwsmodule. Daarbij schrijven wij de content voor je én we zorgen ervoor dat het bij je klant terecht komt.