Een expert status - Hoe bereik je dat? 

Als je een expert status wilt bereiken dan moet je daar iets voor doen. ⁠

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Benieuwd waarom je beter kunt investeren in je mailinglijst dan in social media? Je leest het in dit gratis ebook!

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Een expert status - Hoe bereik je dat? 

Als je een expert status wilt bereiken dan moet je daar iets voor doen. ⁠

Eerste ontmoeting

Het gebeurt zelden dat iemand bij een eerste ontmoeting meteen iets bij je koopt. Dat is niet gek, want vertrouwen staat aan de basis van een verkoop. ⁠Mensen willen zeker weten dat jij degene bent die hen het beste kan helpen, voordat ze geld uitgeven. Weten ze dat jij een expert bent op jouw vakgebied? Dan is de kans groter dat ze met jou in zee gaan.⁠

Klanten bereiken

Wie een expertstatus heeft, kan dus makkelijker klanten bereiken. Je staat namelijk bekend als expert over een bepaald onderwerp of gebied. Mensen weten je te vinden, gaan je tippen aan anderen en dat levert klanten op. Maar om die status te bereiken moet je wel eerst vertrouwen opbouwen.

Vertrouwen opbouwen

Hoe bouw je dat vertrouwen dan op? Het antwoord is simpel: deel regelmatig gratis content. ⁠Contentmarketing is een relatief nieuwe vorm van marketing, waarmee jij laat zien dat je verstand van zaken hebt. 

Informatie delen

Met interessante artikelen en relevante informatie vergroot jij je expertstatus.⁠ Door dat vanuit jou persoonlijk te delen bouw je vertrouwen op als expert. Wees hierin consistent en laat jezelf niet de ene week 5 keer voorbij komen en de andere week niet bij (potentiële) klanten. Kies voor een aantal vaste momenten per week.

Hulp nodig?

Eerlijk is eerlijk; het kost wel tijd om consistent waardevolle informatie te delen. Kun je daar wat hulp bij gebruiken? Kijk dan eens bij onze nieuwsmodule. Daarbij schrijven wij de content voor je én we zorgen ervoor dat het bij je klant terecht komt.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Contaqt helpt enorm bij het leveren van wettelijke nazorg
René Wassink
Consulting
    
Alle nieuwsbrieven zijn kant-en-klaar. Ideaal!
Ricardo Piga
Unico Finance
    
"Eenvoudig in gebruik!"
Heleen van den Bos
Hypotheken

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Lees verder

Stop met zenden, start met luisteren: Maak je nieuwsbrief interactief

Lees verder

Sociaal én persoonlijk: Hoe e-mail en social media elkaar versterken

Lees verder

Bang voor uitschrijvers? Waarom je dat juist moet toejuichen