Welke afzender gebruik je voor je nieuwsbrief? 5 tips!

Jij weet wel dat jouw nieuwsbrieven interessant en belangrijk zijn, maar hoe overtuig je jouw klant dat jouw mail écht geopend moet worden? In dit artikel geven we je 5 snelle tips.

Jouw klanten ontvangen elke dag veel mail. Reclame, werk, privé… soms wel tientallen berichten. Opvallen tussen al die andere e-mails kan lastig zijn. Jij weet wel dat jouw nieuwsbrieven interessant en belangrijk zijn, maar hoe overtuig je jouw klant dat jouw mail écht geopend moet worden? In dit artikel geven we je 5 snelle tips over het kiezen van de afzender van je nieuwsbrief.

Er zijn twee onderdelen cruciaal voor het verhogen van het openingspercentage van je nieuwsbrief:

Helaas gaat de naam van de afzender vaak nog fout. Met deze 5 tips perfectioneer jij dit onderdeel van je nieuwsbrief en zorg je voor een hoger openingspercentage!

1 > Gebruik maximaal 25 tekens

Jij schrijft je mail misschien op je computer, maar de meeste gebruikers openen hun e-mail op een smartphone. Ideaal natuurlijk, maar een kleiner scherm zorgt voor minder ruimte, waardoor een deel van jouw bedrijfsnaam kan wegvallen. Zorg daarom voor een korte en herkenbare naam van de afzender.

Fout: Hypotheek en Verzekeringskantoor| AdviesStrateeg
Goed: AdviesStrateeg advies

2 > E-mailadres of naam?

Bij veel e-mailprogramma's wordt zowel het mailadres als de naam getoond. Maar niet bij allemaal! Zorg er dus voor dat de naam van de afzender overeenkomt met het adres van de afzender. Dit kun je doen door de bedrijfsnaam in de afzendernaam te verwerken.

Fout: Afzender: Joyce de Groot
Goed: Afzender: Joyce | AdviesStrateeg

3 > Wees consistent

Heb je eenmaal een naam gekozen? Wees consistent en verander hem niet meer. Zo zijn jouw e-mailcampagnes en je nieuwsbrieven altijd herkenbaar in de mailbox van de ontvanger.

4 > Vermijd het gebruik van een noreply-adres

Er worden vaak nieuwsbrieven verstuurd vanuit een noreply-adres. Dit kan demotiverend werken als je klant contact wil opnemen. Zorg er daarom voor dat jouw klant makkelijk kan reageren op je e-mail. Wie weet krijg je nuttige feedback of levert het extra business op!

5 > Testen, testen en nog eens testen

Zoals altijd adviseren wij je eerst een testmail naar jezelf te sturen voordat je op de verzendknop klikt. Met een testmail kun je jouw nieuwsbrief bekijken vanaf verschillende apparaten (computer, tablet en telefoon) én in verschillende e-mailprogramma's. Zo weet je zeker dat het er allemaal perfect uitziet.

Wil je ook nieuwsbrieven gaan vesturen en heb je hier hulp bij nodig? Dan vind je hier onze oplossing voor jouw probleem.