Een maandelijkse nieuwsbrief is onderdeel van je e-mailstrategie. Maar noem je nieuwsbrief nooit nieuwsbrief. Wij vertellen je waarom niet.
Een maandelijkse nieuwsbrief is onmisbaar voor een succesvol bedrijf. Met een goede e-mailstrategie houd je de aandacht van je klant vast. Daarnaast zijn ze op deze manier altijd op de hoogte van de laatste nieuwtjes rondom jouw product of dienst. Het resultaat is een klant die jou niet zo snel vergeet, én een grotere kans dat ze nog een keer met jou in zee gaan.
Maar juist omdat een nieuwsbrief zo’n belangrijk onderdeel van jouw marketing is, moet je deze tool zo goed mogelijk inzetten. Een van de meest gemaakte fouten?
Je nieuwsbrief een nieuwsbrief noemen.
We krijgen tegenwoordig ontzettend veel mailtjes. En eerlijk is eerlijk, niemand zit te wachten op nóg meer mail. Daarom is het woord ‘nieuwsbrief’ als onderwerp van jouw mail dan ook niet zo’n goede naam. Want niemand zit te wachten op nieuws. Er gebeurt al zoveel!
Noem je nieuwsbrief dan ook niet Nieuwsbrief van de maand, of Nieuwsbrief januari.
Het onderwerp lijkt misschien een onbelangrijk detail, maar jouw klant beslist binnen een paar tellen of ze jouw e-mail openen of meteen in de prullenbak gooien. Je hebt maar één kans, en een goede onderwerpregel is hét moment om de aandacht van je klant te trekken.
Neem daarom echt even de tijd om het onderwerp van je e-mail te schrijven.
Let op deze punten bij het kiezen van het onderwerp van je e-mail:
Dus, hoe doe je dat dan?
Pak een interessant stuk uit je boodschap en gebruik dat in het onderwerp. Gaat jouw e-mail over een belangrijk onderzoek? Pak dan de interessantste data en zet het in het onderwerp. Lanceerde je een nieuwe dienst? Beschrijf dan welk hoofdpijnprobleem het oplost.
En vergeet niet om altijd eerst een testmail naar jezelf te sturen! Zo weet je zeker dat het onderwerp goed overkomt, prikkelt en goed past.
Wil jij morgen al je eerste nieuwsbrief versturen? Dat kan! We hebben hier een kant-en-klare dienst voor. Lees hier meer.
Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.
Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijnDankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.
Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."
Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."
Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.
Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.
Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.