Hoe kun je jouw blog promoten?

Na het schrijven van een blog, wil je natuurlijk dat deze goed gelezen wordt. Het is immers content waar jouw expertise in naar voren komt. Maar wat is de juiste manier om je blog te promoten?

Hoe kun je jouw blog promoten?

Na het schrijven van een blog wil je natuurlijk dat deze goed gelezen wordt. Het is immers een stukje content waar jouw expertise in naar voren komt. Maar wat is de juiste manier om je blog te promoten?

Maak een goede blog

Voordat je jouw blog gaat promoten, moet je eerst zorgen dat deze perfect is. Spelling en correctheid is belangrijk, maar een goed onderwerp staat voorop. Je moet inspelen op de behoefte van de ontvanger om hun aandacht vast te houden. Dit is van cruciaal belang, anders hebben onderstaande tips minder zin.

Social media

Social media is een goede manier om je blog te promoten. Kies twee of drie platformen die het beste bij jou en jouw bedrijf passen en deel daar de blog. Veel van je klanten zitten op social media, dus daarom is het een goed kanaal om ze te bereiken.

Facebook is bijvoorbeeld nog steeds populair en goed te gebruiken voor bedrijfspagina’s. Met voldoende interactie in je berichten, is LinkedIn ook een passend platform. En met de juiste caption zorgt Instagram voor een goede connectie tussen klant en bedrijf. Het voornaamste doel van deze actie is ook het krijgen van extra websitebezoekers. Zorg er daarom voor dat je de link naar je blog (op je website) duidelijk naar voren komt in je content.

Nieuwsbrief

Mensen op jouw mailinglijst zijn ingeschreven omdat ze geïnteresseerd zijn in jouw kennis en expertise. Een nieuwsbrief is daarom een goed middel om de blog te delen met je klanten en ze op die manier te voorzien van de gewenste kennis. Deel jouw berichten met regelmaat en met een duidelijke call to action. Zo komt de blog goed over en blijf je hangen bij de klant.

Extra voordeel

Het versturen van een nieuwsbrief heeft -ten opzichte van social media- een extra voordeel. Als je een bericht plaatst op social media, dan weet je niet zeker dat al jouw volgers jouw bericht ook te zien krijgen. Het social media platform bepaalt dat voor je. Heb je bijvoorbeeld 500 volgers op Facebook? Dan krijgen hooguit 10 tot 20 van deze volgers jouw bericht te zien.

Bij nieuwsbrieven werkt dat anders. Als je een nieuwsbrief verstuurt naar 500 mailadressen dan weet je ook zeker dat jouw nieuwsbrief bij deze mensen aankomt. Of ze hem vervolgens gaan lezen kun je niet voorspellen, maar ze hebben ‘m in ieder geval in de inbox gehad.

Ontdek de superkracht van nieuwsbrieven!

Download dit gratis Ebook en ontdek de superkracht van nieuwsbrieven

Stel je eens voor dat je een superkracht bezit waarmee je direct toegang hebt tot de aandacht en gedachten van je klanten. Een kracht waarmee je hun vertrouwen kan winnen, expertise tonen en sterke banden kan smeden. Nou, die superkracht bestaat en het heet e-mail! Lees er alles over in dit gratis ebook.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Dagelijks maken ruim 400 bedrijven gebruik van ons platform.

Wij zorgen ervoor dat al jouw klanten regelmatig van je horen zónder dat het jou extra tijd kost. Daar krijg je #blijeklanten van.

Lees hier hoe blij onze gebruikers met onze software zijn
    
Werken met Contaqt levert zelfs nieuwe klanten op!
Pieter Oorlog
Foreburgh Financiële Planning
    
Een mooie aanvulling op mijn online dienstverlening!
Maarten Prins
VZP Bedrijven B.V. en DoeHetZelfAOV.nl
    
Als financieel adviseur ben je druk met allerlei zaken. Ik houd nu meer tijd over voor advieswerk
Koos Tichelaar
HypotheekInfoPunt Tichelaar

Dankzij Contaqt blijven cliënten betrokken bij mijn bedrijf en tevens helpt het bij mijn zorgplicht.

Contaqt maakt het eenvoudig een nieuwbrief te versturen. Ik ervaar dat klanten het prettig vinden regelmatig wat van mij te horen. De tijdsbesparing kan ik gebruiken voor commerciële werkzaamheden."

Met Contaqt kan ik actuele berichten vol automatisch op onze website plaatsen, op onze social media kanalen verspreiden en via onze nieuwsbrief versturen. Een prima aanvulling binnen onze communicatiestrategie."

Naast de nieuwsbrief van Contaqt gebruik ik ook het programma bij het invullen van zorgplicht op mijn portefeuille. Met een simpele vragenlijst krijg ik inzicht in de wensen en wijzigingen van mijn relaties.

Wij zijn onlangs gestart met de nazorgscan. Dit met succes. Cliënten reageren erg enthousiast. Daarnaast heeft het voor extra omzet gezorgd.

Contaqt is voor mij een gebruikersvriendelijke tool die ik gebruik voor mijn nieuwsberichten. Het bespaart mij een hoop tijd.

Blog artikel
Lees verder

Maak jouw nieuwsbrief onweerstaanbaar met deze tips!

Blog artikel
Lees verder

Zijn sociale media de baas of ben jij dat?

Blog artikel
Lees verder

‘Je/jij’ of ‘u’ in de nieuwsbrief - Wat is de beste aanspreekvorm?