Hoe kun je jouw blog promoten?
Na het schrijven van een blog wil je natuurlijk dat deze goed gelezen wordt. Het is immers een stukje content waar jouw expertise in naar voren komt. Maar wat is de juiste manier om je blog te promoten?
Maak een goede blog
Voordat je jouw blog gaat promoten, moet je eerst zorgen dat deze perfect is. Spelling en correctheid is belangrijk, maar een goed onderwerp staat voorop. Je moet inspelen op de behoefte van de ontvanger om hun aandacht vast te houden. Dit is van cruciaal belang, anders hebben onderstaande tips minder zin.
Social media
Social media is een goede manier om je blog te promoten. Kies twee of drie platformen die het beste bij jou en jouw bedrijf passen en deel daar de blog. Veel van je klanten zitten op social media, dus daarom is het een goed kanaal om ze te bereiken.
Facebook is bijvoorbeeld nog steeds populair en goed te gebruiken voor bedrijfspagina’s. Met voldoende interactie in je berichten, is LinkedIn ook een passend platform. En met de juiste caption zorgt Instagram voor een goede connectie tussen klant en bedrijf. Het voornaamste doel van deze actie is ook het krijgen van extra websitebezoekers. Zorg er daarom voor dat je de link naar je blog (op je website) duidelijk naar voren komt in je content.
Nieuwsbrief
Mensen op jouw mailinglijst zijn ingeschreven omdat ze geïnteresseerd zijn in jouw kennis en expertise. Een nieuwsbrief is daarom een goed middel om de blog te delen met je klanten en ze op die manier te voorzien van de gewenste kennis. Deel jouw berichten met regelmaat en met een duidelijke call to action. Zo komt de blog goed over en blijf je hangen bij de klant.
Extra voordeel
Het versturen van een nieuwsbrief heeft -ten opzichte van social media- een extra voordeel. Als je een bericht plaatst op social media, dan weet je niet zeker dat al jouw volgers jouw bericht ook te zien krijgen. Het social media platform bepaalt dat voor je. Heb je bijvoorbeeld 500 volgers op Facebook? Dan krijgen hooguit 10 tot 20 van deze volgers jouw bericht te zien.
Bij nieuwsbrieven werkt dat anders. Als je een nieuwsbrief verstuurt naar 500 mailadressen dan weet je ook zeker dat jouw nieuwsbrief bij deze mensen aankomt. Of ze hem vervolgens gaan lezen kun je niet voorspellen, maar ze hebben ‘m in ieder geval in de inbox gehad.